وزیر دفاع دولت منصور هادی از انفجار مین جان به در برد

محمد علی المقدشی از حادثه انفجار مین در صرواح نجات یافت، اما جمعی از همراهان او در این حادثه کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، محمد علی المقدشی، وزیر دفاع دولت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن، از حادثه انفجار مین در زیر خودروی خود جان سالم به‌دربرد.

با این حال، گفته می‌شود شش نفر از اعضای تیم امنیتی او در این حادثه جان باختند و تعدادی نیز مجروح شدند. این انفجار در جریان بازرسی المقدشی از چند مکان نظامی در جبهه المشجح در منطقه صرواح واقع در غرب مارب روی داد.

درگیری‌ها در یمن از سال ۲۰۱۵ میان نیرو‌های دولت منصور هادی که از این کشور گریخته بود و نیرو‌های انصارالله آغاز شده است. ائتلاف سعودی در مارس همان سال در حمایت از منصور هادی حملات هوایی را علیه انصارالله انجام داد و از آن زمان تاکنون جنگ در یمن ادامه دارد.

سازمان ملل بار‌ها و بار‌ها درگیری‌های یمن را بدترین بحران انسانی دانسته است. حدود ۲۴ میلیون، بیش از ۸۰ درصد از جمعیت این کشور، در حال حاضر به کمک‌های فوری نیاز دارند. چند روز پیش سازمان کودکان ملل متحد (یونیسف) فاش کرد: در کشور یمن به دلیل کمبود خدمات بهداشتی هر دو ساعت یک مادر و شش کودک، جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس آمار‌های سازمان‌های بین المللی نه تنها سوء تغذیه میلیون‌ها کودک یمنی را تهدید می‌کند، بلکه کمبود خدمات بهداشتی و ملزومات پزشکی بر شدت بحران مرگ و میر کودکان افزوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جنگ یمن ، منصور هادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار