یزله‌خوانی انتخاباتی در غیاب تشکل‌های حزبی

در آخرین روز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی شور، نشاط و تحرک خاصی در شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،در آخرین روز تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی شور، نشاط و تحرک خاصی در شهرهای آبادان و خرمشهر ایجاد شده و ستادهای مرکزی نامزدهای انتخاباتی با برگزاری همایش‌های تبلیغاتی و یزله‌خوانی طرفداران و هواداران ، اقشار مختلف مردم را به شرکت در انتخابات دعوت می‌کنند.

در کنار تحرکات نامزدهای انتخابات در روستاها و مناطق حاشیه و محروم شهرستان‌های آبادان و خرمشهر نصب عکس و پوسترهای نامزدها در شکل‎ها، اندازه‎ها و طرح‎های مختلف به چشم  می خورد.  پوسترهایی که با شعارهای مختلف مردم به شرکت در انتخابات دعوت می کنند.

این در حالی است که تشکل‌های حزبی در شهرستان های آبادان و خرمشهر نامزدی را به طور رسمی معرفی نکرده و بیشتر نامزدهای با ارایه برنامه کاری و یا از طریق جلب نظر شیوخ عشایر منطقه در صدد کسب آرای مردم در مناطق حاشیه شهر و روستاها هستند.

بیشتر ستادها، اقدام به پخش آهنگ‎ و موسیقی محلی جوان‎پسند کرده و این امر موجب جذب جوانان به این ستادها شده و در این میان هر کدام از نامزدهای انتخاباتی رفع مشکلات مردم را به عنوان شعار قلمداد کرده و شوق و امیدی در دل مردم ایجاد می‌کنند.

بعد از غروب آفتاب در محله میدان طیب خرمشهر محل برپایی اکثر ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات ،جمع زیادی از طرفداران آنها با یزله‌خوانی سعی در جلب نظر مردم برای مشارکت در انتخابات و کسب آرای آنها دارند.

در خرمشهر ۳۵ داوطلب انتخاباتی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند ۱۷ نامزد تایید صلاحیت شدند چهار نفر انصراف دادند و ۱۴ نفر رد صلاحیت شدند.

در حوزه انتخابیه خرمشهر ۱۰۳ شعبه اخذ رای درنظر گرفته شده که از این تعداد ۸۶ شعبه ثابت و ۱۷شعبه سیار در مساجد، حسینیه ها ،مدارس آرای مردم را جمع‌آوری خواهند کرد.

در حوزه انتخابیه آبادان ۶۲ نفر داوطلب نمایندگی مجلس یازدهم شده بودند که 22 نفر در بررسی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

۲۲۹ هزار و ۳۴۳ نفر در شهرستان آبادان واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند و برای جمع آوری آرای آنها ۱۳۸ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که ۱۲۲ شعبه در شهر آبادان و بخش مرکزی و ۱۶ شبعه در بخش اروندکنار مستقر خواهند شد.

آبادان سه نماینده در مجلس شواری اسلامی و حوزه انتخابیه خرمشهر و مینوشهر دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه برگزار می شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.