پیشرفت در اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ تایید انتخاب ۴ نفر از اعضای هیئت امنای سمپاد

جلسه ۸۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی برگزار شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات جلسه ۸۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: گزارش پیشرفت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این جلسه ارائه شد که علائم قابل توجهی از اجرایی شدن این سند را نشان می‌دهد.

عاملی گفت: اهداف سطوح مختلف آموزش و پرورش و نحوه اجرایی سازی آن به اعضای جلسه ارائه شد و مقرر شد برنامه اجرایی سازی راهبرد‌های ۲۷ گانه در این زمینه ارائه شود.

تایید انتخاب ۴ نفر از اعضای هیئت امنای سمپاد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه سازمان مدارس استعداد‌های درخشان در جلسات گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی از تایید انتخاب ۴ نفر از اعضای معرفی شده برای عضویت در هیئت امنای این سازمان خبر داد.

او افزود: با پیشنهاد هیئت امنای مدارس سمپاد و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی خانم‌ها احمدی پور و یاوری و آقایان افتخاری و آذین از فارغ التحصیلان این مدارس برای عضویت در هیئت امنای سازمان استعداد‌های درخشان انتخاب شدند.

انتخاب نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدید نظر وزارت علوم

عاملی در ادامه گفت: در این جلسه محمد علی کی نژاد و محمد رضا مخبر دزفولی به عنوان نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیئت عالی تجدید نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری انتخاب شدند.

ارائه گزارش ستاد زیست فناوری

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با اشاره به ارائه گزارش ستاد زیست فناوری در این جلسه گفت: بر این اساس مقرر شد سند زیست فناوری پس از سه ماه برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شود.

عاملی گفت: در زمینه زیست فناوری مصوب شد ستاد زیست فناوری برنامه خود را برای سهم ۳ درصدی از بازار جهانی تا سال ۱۴۰۴ و افزایش ۱۰ درصدی ارزش افزوده این صنعت مهم (اقتصاد زیستی) در تولید ناخالص داخلی طی سه برنامه ۵ ساله کشور، را به سازمان برنامه و بودجه ارائه دهد و در سند زیست فناوری منعکس شود.


بیشتر بخوانید: دشمنان اسلام به دنبال انکار دستاوردهای انقلاب


وزیر آموزش و پرورش: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تربیت یک نسل با ویژگی‌های کارآمد است

حاجی میرزایی نیز در حاشیه جلسه این شورا با اشاره به ارائه گزارش اجرایی شدن سند تحول بنیادین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش تربیت یک نسل با ویژگی‌های کارآمد است که همه این اهداف در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دیده شده است و ان شاءالله با تحقق آن آموزش و پرورش از حافظه پروری به خلاقیت پروری انتقال یابد.

او افزود: مهمترین موضوع در این زمینه برنامه درسی است که باید اهداف آن را دنبال کرد که این اهداف در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: در هر یک از این دوره‌های مصوب برنامه درسی کسب شایستگی‌ها مورد توجه است که دانش آموزان برای رسیدن به آن توانمند شوند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار