آغاز فعالیت سامانه ملی کمک به مدرسه‌سازی از فروردین

رئیس سازمان نوسازی از آغاز فعالیت سامانه ملی خیرین برای کمک به مدرسه سازی از فروردین ۹۹ خبر داد.

دولتبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهراله رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست بانوان خیر با وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: تیم های جهادی فعال در عرصه مدرسه‌سازی داریم بسیاری از آنها هنوز در دانشگاه مشغول تحصیل هستند علاوه بر آن مجامعی حقوقی هم در این عرصه فعال هستند.

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم وزیر آموزش و پرورش دو ساعت در هفته را به خیرین اختصاص دهند؛ چراکه ظرفیت های بسیاری برای مدرسه سازی در میان گروه های مختلف خیرین وجود دارد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به مطالبات خیرین مدرسه‌ساز گفت: خوشبختانه امسال روزی را به عنوان روز ملی تکریم خیرین داریم و علاوه بر آن سامانه خیرین مدرسه ساز ایجاد شد و از فرودین ماه آغاز به کار می کند.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه اعتبارات خیرین و دولتی رشد بیش از ۱۲ برابری داشته است، تصریح کرد: درباره زمان جشنواره ها خواستار تغیرر بودیم تا در زمان حضور دانس آموزان در مدرسه این جشنواره برگزار شود.

او با اشاره به اینکه برای تکریم خیرینم زندگینامه های خیرین در حال آماده سازی هستند، گفت: سردیس برخی خیرین هم در حال آماده شدن است تا رونمایی شود.

خدیجه نیزاری، رئیس شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت و جایگاه مقدس مدرسه اظهار کرد: با توجه به نقش بانوان در تحکیم روابط خانواده و جامعه شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز از سال ۷۸ با هدف توسعه ظرفیت بانوان در حوزه مدرسه‌سازی شکل گرفت.

او ادامه داد: امسال سند برنامه ۵ ساله شورای بانوان خیر مدرسه‌ساز تدوین شد تا به ادارات کل آموزش و پرورش ابلاغ و از سال ۹۹ روند اجرایی داشته باشد.

رئیس مجمع خیرین بانوان خیر مدرسه‌ساز اظهار کرد: در شرایط فعلی ۶ هزار بانوی خیر مدرسه‌ساز در کشور داریم که از ظرفیت ها آنها در استان ها بهره گرفته می‌شود.

انهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار