چند پیشنهاد فرهنگی جذاب برای تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «دوئت» تا گردش در «کرکبود»

تعطیلات آخر هفته همواره گزینه مناسبی برای رهایی از خستگی‌های یک هفته کاری به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چگونه گذراندن تعطیلات آخر هفته اهمیت فراوانی دارد و بر روند کارایی افراد تاثیر مثبت خواهد گذاشت. از نکات مهمی که باید آن را در نظر گرفت این است که باید برای بهره بردن مناسب از تعطیلات آخر هفته، برنامه ریزی کرد تا نهایت استفاده را برد. با توجه به اهمیت این موضوع، در این گزارش قصد داریم گزینه‌های مناسبی را برای ثبت خاطره‌ای شیرین، برای شما و خانواده تان معرفی کنیم.

فیلم تلویزیونی هفته

«آواز آب‌ها» فیلمی از احسان صادقی جهانی، در آخرین روز تعطیلات هفته، جمعه دوم اسفند ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش می‎شود.

این فیلم روایت می‌کند از خانم معلمی که وارد روستایی می‌شود که مردمش با سواد آموزی زنان و دختران مخالفند. خانم معلم خانه به خانه برای تبلیغ سواد آموزی اقدام می‌کند. یکی از کسانی که سد راه این معلم است پیرمرد بی‎سوادی است که رئیس شورای ده است. پیرمردی که با اذیت معلم‌ها باعث می‌شد آن‎ها مجبور به ترک روستا شوند. خام معلم پس از سه ماه تبلیغ در حالی که حتی یک نفر هم برای سوادآموزی ثبت نام نکرده است در حال ترک روستاست که ...

چند پیشنهاد فرهنگی جذاب برای تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «دوئت» تا گردش در «کرکبود»

در این فیلم هنرمندانی چون شهرزاد عبدالمجید، عزت الله رمضانی فر، علیرضا صدیق احمدی، رکسانا کرمی، علی اکبر اصانلو به ایفای نقش پرداخته اند. این فیلم تلاش می‌کند تا خانواده‌ها را با مشکلات و پیامد‌های منفی و سنگین ناشی از بی‌سوادی آگاه کند.

فیلم سینمایی هفته

این روز‌ها «دوئت» فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نوید دانش، در سینما‌های کشور در حال اکران است.

در این فیلم بازیگرانی همچون علی مصفا، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، پانته آ پناهی‌ها، علیرضا آقاخانی، مرتضی فرشباف، کاوه کاتب، مهدخت مولایی و مهسا طهماسبی به ایفای نقش پرداخته اند.

چند پیشنهاد فرهنگی جذاب برای تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «دوئت» تا گردش در «کرکبود»

در خلاصه داستان این فیلم آمده: شخصی به نام مینو همسرش حامد را به دیدار سپیده می‌برد. زنی که گذشته مشترکی با همسرش داشته است و این ملاقات موجب...

دوئت به تهیه کنندگی احسان رسول اف، ساخته‌ سال ۱۳۹۴ است.

تئاتر آخر هفته

نمایش «پزشک نازنین» کاری از اشکان خطیبی چند روزی است در تماشاخانه سپند به روی صحنه می‌رود.

چند پیشنهاد فرهنگی جذاب برای تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «دوئت» تا گردش در «کرکبود»

در این نمایش بازیگرانی چون ماهک احمدی پناه، عرشیا ارژن، امین الست، شیرین ترکمن، پارسا توکلی، بردیا جهاندیده، نگار حاجیانی، دیبا حکیم الهی، امیر خاتمی، کیمیا رحمانی، آریانا رضائی، متین رفیعی فر، رایا رمضانی، شیدا صفری نژاد، ملیکا عبدلی، هستی عرب، روژان عزتی، آوا فقیهی، یاسین کردی، الهه کیانی، بردیا مختاری، رهام معززی، آویدا مهدوی، متین نصیری، یاس نوروزی، پارسا نیکنام هنرنمایی کرده اند.

این نمایش تا ۹ اسفند ماه در سالن شماره ۲ تماشاخانه سپند به نشانی خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹، تماشاخانه سپند، میزبان علاقه مندان است.

گالری گردی در آخر هفته

نمایشگاه «آهو و آتش» نمایشگاهی از آثار هنرمند کشورمان محمدحسین آریایی چند روزی است که در گالری دلگشا میزبان علاقه مندان به این هنر است.

چند پیشنهاد فرهنگی جذاب برای تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «دوئت» تا گردش در «کرکبود»

در خصوص این نمایشگاه باید گفت: نقاشی‌های آریایی در ادامه کار‌های قبلی اوست، هنوز در میان آدم‌های استتار شده با خط و نقش به کند و کاو می‌پردازد. آدم‌هایی با چشمان درشت که به درون ما خیره شده اند. آن‌ها دوست داشتنی و ترسناک‌اند. شبیه به این است که هویت اصلی آن‌ها پشت رنگ‌آمیزی‌های آریایی پنهان شده است، ولی این نقاشی است و رنگ آمیزی و هویت پنهانی در پس آن‌ها نیست. ما باید آن‌ها را با پای کج، بدن خمیده و موی پریشان و هرآنچه که دارند بپذیریم و بعد تصمیم بگیریم که با آن‌ها چه کنیم. با آهویی که سر تا پا آتش است و آهوی سرنوشت نام گرفته است چه کنیم. با سرنوشت خود چه کنیم.

این دومین نمایشگاه انفرادی است که هنر دست محمدحسین آریایی را به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه تا ۶ اسفند ماه در گالری دلگشا به نشانی خیابان کریمخان، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، پلاک ۳۰، پذیرای علاقمندان است.

گشت و گذار در روز‌های پایانی هفته

یکی از گزینه‌های پرکردن اوقات فراغت تعطیلات آخر هفته تهران، گردش در طبیعت و تماشاکردن مکان‌های مختلفی است که با اینکه در نزدیکی ما قرار دارند، اما از وجود آن‌ها بی خبریم. در این بخش می‌خواهیم یکی از دیدنی‌ترین و بکرترین جاذبه‌های گردشگری تهران را به شما معرفی کنیم که شاید از وجود آن خبری ندارید.

روستای کرکبود یکی از جا‌های دیدنی تهران، که برای دور هم بودن و ثبت خاطره‌ای شیرین برای خانواده مان گزینه مناسبی به نظر می‌رسد.

چند پیشنهاد فرهنگی جذاب برای تعطیلات آخر هفته/ از تماشای «دوئت» تا گردش در «کرکبود»

این روستا که در حوالی تهران و در شمال شرق طالقان قرار گرفته است، از متفاوت‌ترین روستا‌های این منطقه است. روستایی با درختان تنومندی که در کوچه باغ هایش سر به فلک کشیده و مناظری غیرقابل وصف به وجود آورده است.

علاوه بر طبیعت زیبای این منطقه، قرار گرفتن آبشار زیبایی به نام آبشار کر در فاصله ۷۰۰ متری شمال شرق روستا، طبیعت دیدنی این منطقه را زیباتر کرده است. برای رفتن به این آبشار باید به ارتفاعات غربی دره بروید. از جاذبه‌های این منطقه، نزدیک شدن بخش جنوبی وشمالی دره است که دیواره کوه‌ها نزدیک هم شده و فضای زیبایی را به وجود آورده است.

همچنین در ضلع شمالی این دره، آبشاری با ارتفاع ۵ متر وجود دارد که در صورت افزایش بارندگی، بر ارتفاع آن اضافه می‌شود و پس از ریزش آب این آبشار روی کف صخره‌ای، جاری گشته و منظره بسیار زیبایی را ایجاد می‌نماید.

برای رفتن به این منطقه باید به اتوبان تهران قزوین رفته و ۵ کیلومتر پس از گذر از آبیک، به سمت زیاران بروید. پس از ۳۵ کیلومتر رانندگی، به شهرستان طالقان می‌رسید که برای رفتن به آبشار کرکبود باید از آن بگذرید و به مسیر خود ادامه دهید. پس از ۸ کیلومتر، در سمت چپ جاده به روستای کرکبود می‌رسید.

برای پر کردن اوقات فراغت خودتان حتماً به گزینه‌های پیشنهادی ما فکر کنید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.