معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده:

گفت‌وگوی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی از مهم‌ترین برنامه‌های ماست

ابتکار گفت: موضوع اختلالات ارتباطی و اختلال در گفتگو از مهم ترین مسائلی است که در پژوهش ها به آن اشاره شد.

ابتکاربه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در آیین امضای موافقت نامه با آموزش و پرورش بیان کرد: باید در آموزش و پرورش در همه بخش ها دقت و حساسیت لازم را داشتیم.

او ادامه داد: مهم‌ترین ماموریت و رسالت دولت دوازدهم در حوزه زنان و خانواده تخقق عدالت جنسیتی است و این موضوع با محوریت مبانی قرآن کریم است که براساس آیات قرآن میان زن و مرد جز با معیار تقوا برتری نداریم.

ابتکار با اشاره به سندهای استانی و ملی گفت: در این سندها به تحقق شاخص‌های عدالت جنسیتی توجه شد و امیدوارم با وزارت آموزش و پرورش برای تنظیم برنامه ی بخشی هدفگذاری کنیم.

او با اشاره به توجه ستاد ملی زن و خانواده به شاخص های زن و خانواده، گفت: تحکیم و تقویت بنیان خانواده در این ستاد مورد اهمیت واقع شده است و در تحقق شاخص‌ها بابد همکاری خوبی داشته باشیم تا مداخله موثری در تحکیم و تقویت صورت گیرد.

ابتکار بیان کرد: طرح گفتگوی خانواده و گفت‌وگوی بین نسلی از مهم‌ترین برنامه‌های ماست چراکه موضوع اختلالات ارتباطی و اختلال در گفتگو از مهم ترین مسائلی است که در پژوهش ها به آن اشاره شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تدوین ۱۲ کتاب برای ارتقای مهارت های فردی است، گفت: در این برنامه قصد داریم به ارتقای این مهارت ها و در نتیجه ارتقای مهارت های زندگی بپردازیم.

ابتکار به موضوع ورزش دختران هم توجه داشت و اظهار کرد: در نظر داشتیم برآوردی وضعیت کمی و کیفی از میزان ورزش دختران داشته باشیم چراکه معضلی در این زمینه داشتیم که خوشبختانه اخیرا به آن توجه شد و می‌تواند به سبک زندگی سالم آینده دختران کمک کند و علاقه‌مندیم این موضوع را پیگیری کنیم، به ویژه آنکه مناسب سازی فضای مدارس و پوشش آنها را مورد توجه قرار دادیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع دختران بازمانده از تحصیل گفت: اگر هماهنگی بین بخشی تقویت شود امیدواریم این مشکل را تا حد زیادی کاهش دهیم. علاوه بر آن در حال ارتقای جایگاه زنان و دختران ایرانی در حوزه آمارهای بین المللی شاخص‌های آموزش در سراسر جهان هستیم.

او در ادامه و در جمع خبرنگاران ابتکار با اشاره به اینکه طی سال‌های دولت تدبیر و امید بین معاونت ریاست جمهوری و آموزش و پرورش برنامه‌های متعددی اجرایی شده است، گفت: هرساله زمینه‌های همکاری خوبی وجود داشته و همه تلاس بر این است که همه کودکان ایرانی امکان تحصیل داشته باشند.

او ادامه داد: در مورد بازماندگی از تحصیل، مسائل اجتماعی مانند کودک‌همسری را داریم و علاوه بر آن، مهاجرت هم وجود دارد که بعضاً مشکلاتی با آن داریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: موضوع بعدی ترک تحصیل است و برای دختران این اتفاق را بیشتر داریم که بابد تلاس کنیم به تحصیل ادامه دهند. البته بحث اشتغال یا نیاز مالی به کار را هم داریم و امیدواریم بتوانیم با همکاری موجود این مشکلات را رفع کنیم.

ابتکار اظهار کرد: یکی از محورهای دیگری که روی آن کار می‌کنیم بهداشت دختران است، ورزش به عنوان یک مقدمه برای نشاط دختران اهمیت دارد و در دوره دولت قبل نسبت به این موضوع غفلت بود که خوشبختانه امروز آن را احیا کردیم.

او اظهار کرد: دوره های آموزشی هم که برای معلمان ابتدایی برگزار شد، در بحث تربیت بدنی برای معلمان این دوره‌ها ارزشمند است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار