برگزاری اختتامیه کنگره ادبی هنری شهید سردار سلیمانی

اختتامیه کنگره ادبی هنری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان "یادمان سردار دل‌ها و ۱۷۶ کبوتر مهاجر" برگزار شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اختتامیه کنگره شعر و آثار هنری با محوریت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مقاومت و جهاد و یادبود ۱۷۶ شهید هواپیمای اکراینی در تالار مهر حوزه هنری با حضور مسئولان و جمعی از شاعران و هنرمندان برگزار شد.

در این یادمان مومنی شریف رئیس سازمان حوزه هنری به عنوان نخستین سخنران، ضمن خیرمقدم به شاعران و هنرمندان، اقدام دانشگاه سوره در پاسداشت شهید والامقام را امری ارزشمند دانست و بیان کرد: وظیفه همه اقشار به ویژه هنرمندان است که به این کار ارزشمند بپردازند.

در ادامه هوشیار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه سوره به ارائه گزارش در خصوص نحوه فراخوان و فعالیت حوزه‌های شعر، عکس و گرافیک اشاره کرد.

او در ادامه هدف از این کنگره را تجلیل از مقام والای شهادت و بزرگداشت شهادت حاج قاسم سلیمانی و ۱۷۶ عزیزی که در پرواز هواپیمای اکراینی بود، عنوان کرد.

این اختتامیه در دو بخش کنگره شعر "پرواز تا خورشید" و نمایشگاه آثار هنری تجسمی، نقاشی، عکاسی و گرافیک با محوریت شهادت و مقاومت برگزار شد. در ادامه ساعی رئیس دانشگاه سوره ضمن بیان ارزش‌ها و ویژگی‌های سردار به تشریح ایده اولیه این یادمان و نحوه برنامه ریزی آن پرداخت.

رئیس دانشگاه سوره در ادامه ضمن قدردانی از شاعران و هنرمندان که با ارسال آثار خود دانشگاه سوره را در اجرای این مهم کمک کردند، گفت: دانشگاه سوره نخستین دانشگاهی بود که در زمینه پاسداشت حاج قاسم سلیمانی دست به اقدام ارزشمند در این حوزه زد.

گفتنی است: در بخش کنگره شعر ۲۶۰ آثار از ۱۵۶ شاعر از سراسر کشور ارسال شد که پس از داوری در پایان کنگره به ده نفر برتر جایزه داده می‌شود. داوری این آثار با همکاری دفتر شعر حوزه هنری صورت گرفته است.

در قسمت آثار هنری نیز از بین آثار ارسالی ۱۴۷ اثر فاخر در بخش عکاسی و ۶۸ اثر در بخش تجسمی ارسال شد. بخشی از این آثار در روز اختتامیه در سالن مهر حوزه هنری به نمایش گذاشته شد.


بیشتر بخوانید: افتتاح یادمان سردار ایران و ۱۷۶ کبوتر مهاجر در گالری آیه دانشگاه سوره


اسامی برندگان کنگره شعر براساس نظرات داوران محمدرضا طهماسبی از تهران رتبه نخست، اسماء سجادی پویا از مشهد رتبه دوم، حسن خسروی‌وقار از قم رتبه سوم شد. در ادامه هفت نفر به عنوان برگزیده به ترتیب محمدرضا وحیدزاده از تهران، محمدحسین نجفی از تهران، فائزه زرافشان از یزد، فاطمه زاهد مقدم از قم فاطمه عارف نژاد از قم، بشری صاحبی از تهران، خدابخش صفادل از نیشابور بود.

اسامی برندگان بخش عکاسی به ترتیب مهدی آقابابایی رتبه نخست، حمیدرضا علیپور رتبه دوم، فاطمه تحریری زنگنه رتبه سوم و در ادامه سه نفر به عنوان برگزیده به ترتیب مهدی رمضانی، ناصر افشاری و ابراهیم صفریان، همچنین بخش گرافیک به ترتیب امیر خادم شرف رتبه نخست، احمد خان بابایی رتبه دوم، حسن منظوری رتبه سوم و در ادامه سه نفر به عنوان برگزیده به ترتیب سیده الهام صالحی، مریم صابری و ناصر زارعین بودند.

در پایان مراسم از کلائی دانشجوی دانشگاه سوره که نقاشی زیبایی از سردار  کشیده بود تقدیر شد.در برگزاری این یادمان در کنار دانشگاه سوره، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری منطقه ۱۰ مشارکت داشتند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار