هیچ موردی از کرونا در کرمانشاه گزارش نشده است

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : تاکنون هیچ موردی از کرونا در کرمانشاه گزارش نشده است.

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،ابراهیم شکیبا رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه تاکنون موردی از کرونا در سطح استان گزارش نشده است، گفت : تمام مراکز بهداشتی و درمانی در آماده باش کامل هستند، اما خوشبختانه تاکنون گزارشی از این بیماری در استان نداشته ایم.

او گفت : بخش ویژه این بیماران هم در بیمارستان امام رضا (ع) راه اندازی شده تا در صورت لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

شکیبا گفت: همه چیز تحت کنترل است و تردد اتباع خارجی هم کاملا رصد میشود و جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد و تنها خواسته ما از مردم این است که رعایت بهداشت فردی را داشته باشند.

او افزود: توصیه مهم این است که تمام افراد دست‌ها را بطور مرتب در طول روز با آب و صابون شسته و حتما از دست دادن و روبوسی و بغل کردن افراد خودداری کنند.

شکیبا گفت: همچنین توصیه ما به افراد این است که حتما هنگام سرفه و عطسه موارد بهداشتی را رعایت کرده و با دستمال یا ماسک جلوی انتشار ویروس را بگیرند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با بیان اینکه علائم کرونا با آنفلوآنزا مشابهت دارد، گفت: هر سرماخوردگی یا آنفلوآنزایی کرونا نیست و نشانه بارز این بیماری تب است و در کنار این تب، سرفه، تنگی نفس و اسهال نیز به عنوان دیگر علائم ذکر شده است.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به ضریب سرایت بالای کرونا گفت: وقتی افراد زیادی درگیر این بیماری شوند، به تبع عده‌ای که بر اساس سن بالا و یا ضعف سیستم ایمنی توان مقابله با بیماری را ندارند در معرض خطر قرار می‌گیرند و در این شرایط تعداد مرگ و میر بالا میرود، وگرنه این بیماری در افراد سالم خطر چندانی ندارد و عمده این افراد درصورت ابتلا به بیماری بعد از مدتی بهبود می‌یابند .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار