معاون سیاسی وزیر کشور:

برای برگزاری انتخابات در همه شرایط آمادگی داریم/ مردم رای گیری را به ساعت‌های پایانی موکول نکنند

عرف گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات دیده شده است.

1به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور امشب پنجشنبه اول اسفندماه با حضور در بخش خبری ۲۰/۳۰ شبکه دوم سیما درباره احتمال وحود مشکلات در برگزاری انتخابات گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات دیده شده است. صبح روز گذشته جلسه‌ای با معاونان زیربط در سه وزارتخانه نیرو، راه و ارتباطات داشتیم و در آن در خصوص همه سناریو‌ها بحث کردیم.

او ادامه داد: ما بدترین سناریو را مدنظر قراردادیم و طبق آن بحث کردیم. در عین حال با نیرو‌های مسلح هماهنگ کردیم تا در مواردی که به کمک آن‌ها نیاز داریم از کمک آن‌ها استفاده کنیم. البته در حال تلاش هستیم تا بتوانیم صندوق‌ها را به همه نقاط منتقل کرده و آرای همه مردم را جمع آوری کنیم.

عرف با بیان اینکه ما خودمان را برای بدترین وضعیت در برگزاری انتخابات آماده کرده‌ایم، اظهار کرد: براساس قانون رای گیری ساعت ۸ صبح دوم اسفندماه انتخابات به مدت ۱۰ ساعت آغاز می‌شود. از مردم می‌خواهیم تا در ساعات ابتدایی صبح در حوزه‌های رای گیری حاضر شده و این کار را به ساعات پایانی موکول نکنند. به این دلیل که شعب خلوت‌تر هستند و راحت‌تر می‌توانند رای خود را به صندوق بیاندازند یعنی در طول مهلت قانونی رای بدهند.

او افزود: بنابراین مرحله اول فرآِیند انتخابات ساعت ۸ صبح آغاز شده و در ساعت ۱۸ یعنی در مدت ۱۰ ساعت به اتمام می‌رسد. البته در صورت اعلام فرمانداران این مهلت تمدید می‌شود که در نهایت هم تا ساعت ۲۴ این کار انجام خواهد شد.

معاون سیاسی وزیر کشور درباره اینکه برگه‌های تعرفه رای اکنون در چه مکانی قرار دارند، اظهار کرد: همه تعرفه‌های رای و لوازم به شعب انتخاباتی ارسال شده و من در آخرین بررسی که عصر امروز انجام دادم مشاهده کردم که تعرفه‌ها در برخی حوزه‌ها تا پشت درب آن‌ها ارسال شده است؛ لذا در نقاطی که کمی صعب العبور بودند و فرماندار آن منطقه تشخیص داده که این تعرفه‌ها و لوازم موردنیاز امشب در شعب موردنظر مستقر شود چراکه ممکن است فردا به موقع به محل موردنظر ارسال نشود.

او ادامه داد: ماموران شعب  صبح فردا ساعت ۷ صبح به همراه بازرسان در محل حاضر شده و کار رای گیری را راس ساعت ۸ صبح آغاز خواهند کرد. ما یک هفته است که در حال فراهم کردن تدارکات انتخابات هستیم و تمام  تعرفه‌ها به بیشتر شعب ارسال شده است. البته ساماندهی این امور و اینکه چه ساعتی تعرفه‌های انتخابات به شعب ارسال شود از تدابیر و اختیارات فرمانداران است.

عرف در خصوص اینکه مردم برای رای دادن باید چه مدارکی به همراه داشته باشند، خاطرنشان کرد: شناسنامه و کارت ملی لوازم اصلی است که باید رای دهندگان به همراه داشته باشند. پیشنهاد می‌کنیم در حوزه‌هایی که تعداد نامزد‌ها زیاد است، مردم در زمان قبل از حضور در رای گیری اسامی نامزد‌های خود را یادداشت کرده و در زمان حضور در شعب رای گیری اسامی آن‌ها را در تعرفه‌ها یادداشت کنند.

او افزود: مردم باید به این نکته هم توجه داشته باشند که برگه کاغذی که اسامی نامزد‌های موردنظرشان را در آن یادداشت کرده اند را نباید هنگام حضور در شعب در دستان خود نگه دارند، چون که این کار از مصادیق تبلیغات است که طبق قانون یک تخلف است.

معاون سیاسی وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: اگر در هر شرایطی مردم کارت ملی خود را به همراه نداشتند باید کد ملی خود را محفوظ داشته باشند. اما تفاوت در اینجاست که در هنگام به همراه داشتن کارت ملی ماموران بلافاصله کارت ملی را اسکن کرده و هویت احراز می‌شود، ولی اگر کد وجود داشته باشد ممکن است اپراتور در هنگام ورود اطلاعات اشتباه سهوی انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار