انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در سیستان و بلوچستان

هزار و ۶۸۹ شعبه، امروز در سراسر سیستان و بلوچستان آماده جمع آوری آراء مردم به نامزد‌های انتخاباتی است.

 زینی وند رئیس ستاد انتخابات استان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: امسال فرآیند احراز هویتِ افراد، از طریق دستگاه‌های تمام الکترونیکِ هوشمند انجام می‌شود.

در این دوره از انتخابات یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۳۱۴ نفر از مردم استان واجد شرایط رای دادن هستند که ۱۴۸ هزار و ۳۹۰ نفر آن‌ها رای اولی هستند.

مردم‌سیستان و بلوچستان همواره با حضور باشکوه خود در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کنند

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت:مردم این استان همواره با حضور باشکوه خود در انتخابات بویژه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دشمنان را ناامید و دوستان داخل و خارج از کشور را خوشحال کرده و می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی صبح امروز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق رای در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب انتخابات جشن ملی محسوب می‌شود و شرکت در این صحنه مهم حق و تکلیفی است برای همه که بایدحضور پرشور داشته باشند.

او ادامه داد:همه ارکان نظام امروز نقش خود را در انتخاب به خوبی ایفا می‌کنند، زیرا حضور پرشور مردم در این عرصه مهم راه تحولات را برای کشور هموار می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از ارکان نظام است که در راس همه امور قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: باید مجلس شورای اسلامی قوی باشد که بتواند با شناخت خوبی از اوضاع کشور قوانین خوب و متناسب با فضا و نیاز کشور در ابعاد مختلف تصویب و تنظیم کند و مهمتر از همه بر عملکر قوه مجریه و دستگاه‌های اجرایی‌نظارت داشته باشد.

امام جمعه زاهدان گفت:یکی از دستاورد‌ها نظام اسلامی تحقق عدالت است که در این مسیر مجلس قوی می‌تواند عدالت خواه باشد و به دنبال محقق کردن آرمان‌های انقلاب باشد.

او بیان کرد: مجلس قوی می‌تواند در برابر تهدیدات دشمن مقاومت کند و از خود ضعف نشان ندهد و همان‌طور که مردم مقاوم هستند نماینده در مجلس مقاوم در برابر دشمن بیاسند و راه انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدای بزرگوار بویژه سپهبدحاج قاسم سلیمانی را ادامه دهند.

توزیع بیش‌از ۲ میلیون تعرفه رای در سیستان و بلوچستان

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۲ میلیون تعرفه برگ رای بین شعب اخذ رای حوزه‌های انتخابیه این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی توزیع شده است.

محمد سرایانی افزود: سیستان و بلوچستان دارای ۸ کرسی از ۶ حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه زابل ۲ نفر، زاهدان ۲ نفر، خاش یک نفر، سراوان یک نفر، ایرانشهر یک نفر و چابهار یک نفر است.

او بیان کرد: پس از انصراف ۶۰ نفر از کاندیدا‌های انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سیستان و بلوچستان هم‌اینک ۶۲ نامزد با هم به رقابت می‌پردازند.

با تخلفات حوزه انتخابات خارج از نوبت برخورد می‌شود

دادستان خاش گفت: با تخلفات حوزه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با قاطعیت تمام و خارج از نوبت برخورد می‌شود.

رضا حکمتیان افزود: حضور گرم، پرشور، حماسی و با مشارکت بالای مردم و تضمین سلامت برگزاری انتخابات مدنظر همه دست‌اندرکاران انتخابات است.

او بیان کرد: در دوره‌های قبل برگزاری انتخابات در خاش شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رای بوده‌ایم و قطعا در این دوره از انتخابات نیز شاهد حضوری پرشو و باشکوه از مردم خواهیم بود.

برخورد قضایی با تخلفات انتخاباتی

روح الله مرادی دادستان شهرستان نیکشهر گفت: مردم تخلفات انتخاباتی در شهرستان نیکشهر را با ارائه مستندات گزارش دهند.

او افزود: دستگاه قضایی با هر گونه خرید و فروش رای در شهرستان نیکشهر برخورد قانونی خواهد داشت.

 

رفع مشکل هویتی و شناسنامه‌ای دو هزار واجد شرایط در سیستان و بلوچستان

مدیر کل ثبت احوال سیستان وبلوچستان گفت: از صبح امروز تا کنون مشکل هویتی و شناسنامه‌ای دو هزار واجد شرایط در سیستان و بلوچستان برطرف شده است.

دهمرده مدیر کل ثبت احوال استان گفت: تمامی ادارات ثبت احوال در ۳۳ نقطه استان امروز در حال ارائه خدمت به افراد واجد شرایط رای گیری هستند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار