لحظه به لحظه با انتخابات ۹۸؛

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل/ پایان زمان اخذ رای در حوزه های انتخابیه اردبیل/ شمارش آرا در استان اردبیل آغاز شد

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز در استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل همزمان با سراسر کشور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۲ اسفندماه آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و در صورت لزوم تمدید خواهد شد.

پایان زمان اخذ رای در حوزه های انتخابیه اردبیل

با اعلام رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل، زمان اخذ رأی در حوزه‌های انتخابیه استان به پایان رسید.

بهروز ندایی اظهار کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از شعبات استان، ساعت ۱۰ به‌عنوان آخرین زمان اخذ رای اعلام شد و افرادی که در شعبات حضور دارند رای از آن‌ها اخذ خواهد شد.

او افزود: شمارش آراء بلافاصله پس از پایان رای‌گیری انجام و نتایج حوزه‌های انتخابیه که یک نماینده خواهند داشت تا ساعت ۸ صبح فردا و نتایج حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز تا ساعت ۱۲ ظهر اعلام می‌شود.

تعطیلی مدارس اردبیل در روز شنبه

روز شنبه ۳ اسفند ماه ۹۸ به دلیل برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اکثر مدارس و تصمیم ستاد برگزاری انتخابات استان اردبیل کلیه مدارس استان اردبیل در نوبت قبل از ظهر و بعد از ظهر تعطیل است.

تمدید مهلت اخذ رای تا ساعت ۲۰ در اردبیل

ستاد انتخابات استان اردبیل مهلت اخذ رای در استان اردبیل را تا ساعت ۲۰ تمدید کرد.

قبل از ساعت ۱۸ شمارش آرا انجام نمی‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: تا قبل از ساعت ۱۸ شمارش آرا و بازگشایی صندوق‌ها ممنوع است.

بهروز ندایی ندایی افزود: در صورتی که زمان رای گیری در برخی شعبه‌های دارای یک نماینده تمدید نشود، شمارش آرا بعد از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل/ اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور/ قبل از ساعت ۱۸ شمارش آرا انجام نمی‌شود

او بیان کرد: در شعبه‌هایی که زمان اخذ رای تمدید شود، بعد از اتمام مهلت رای گیری که نهایت تا ساعت ۲۴ شب خواهد بود، شمارش آراء آغاز می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: در شعبه‌های تک نماینده احتمال می‌رود شمارش تا صبح فردا تمام و نتیجه مشخص شود.

ندایی گفت: نتایج انتخابات از مراجع رسمی و ستاد انتخابات استان، کشور، رسانه ملی و خبرگزاری‌ها اعلام می‌شود و نتایج اعلام شده در فضای مجازی رسمی و تایید شده نمی‌باشد.

۹۷۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در اردبیل

استاندار اردبیل گفت: ۹۷۴ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند.

اکبر بهنام جو گفت: ۴۵ هزار نفر نیز رای اولی در استان اردبیل وجود دارد که می‌توانند در انتخابات مشارکت کنند.

عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست

دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

اطلاعیه شماره (۲۵)

هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب اخذ رأی توجه داشته باشند که به استناد استفساریه مصوب ۹-۳-۱۳۸۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می‌توانند در انتخابات شرکت نموده و رأی دهند.

همچنین از کلیه هموطنان گرامی درخواست می‌شود جهت تسهیل در امر رأی گیری به هنگام حضور در شعبه اخذ رأی علاوه بر شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

مشارکت ۲۲ هزار رای اولی در شهرستان اردبیل

مسعود امامی یگانه، فرماندار اردبیل در حاشیه انتخابات مجلس یازدهم گفت: در شهرستان اردبیل ۴۴۶ هزار نفر بالای ۱۸ سال می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رأی اولی است.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل/ اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور/ امام جمعه و استاندار اردبیل در پای صندوق رای حاضر شدند

او با اشاره به اینکه ۵۰۹ شعبه ثابت و سیار در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: از این تعداد ۳۴۸ شعبه در شهرستان اردبیل برای اخذ رأی پیش بینی شده است.

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه تنها ۳ ساعت از آغاز انتخابات سپری شده است، اظهار کرد: حضور شهروندان و به ویژه رأی اولی‌ها در پای صندوق‌های رأی ستودنی است.

امامی یگانه با تاکید به اینکه در کل استان اردبیل نیز تعداد رای اولی‌ها ۴۸ هزار و ۹۰۰ نفر است، گفت: اشتیاق رأی اولی‌ها برای مشارکت در یکی از رویداد‌های سرنوشت ساز کشور قابل توجه است.

او با بیان اینکه تمامی عوامل برگزاری انتخابات، نهاد‌های اجرایی و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به شکل مطلوبی در حال ارائه خدمات به شهروندان هستند، اظهار کرد: زمان اخذ رأی تا ساعت ۶ عصر پیش‌بینی شده، اما در صورت ازدحام رأی دهندگان از سوی وزارت کشور تمدید خواهد شد.

اطلاعیه شماره ۲۰ ستاد انتخابات کشور

اخذ رأی فقط با ارائه اصل شناسنامه، کارت ملی یا شماره ملی امکان پذیر می‌باشد.

متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:

اطلاعیه شماره (۲۰)

به اطلاع کلیه هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رأی می‌رساند: اخذ رأی در کلیه شعب ثابت و سیارفقط با ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی یا شماره ملی توسط شخص رأی دهنده امکان پذیر می‌باشد و هیچ مدرک دیگری قابل قبول نمی‌باشد.

حضور گسترده در انتخابات انسجام ملی را تقویت می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در حاشیه شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی در مصلی اردبیل گفت: شرکت در انتخابات وظیفه و دین ملی و دینی بوده و حضور گسترده در آن انسجام ملی را تقویت می‌کند.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل/ حضور امام جمعه و استاندار اردبیل در پای صندوق رای

آیت الله سید حسن عاملی افزود: انتخابات مظهر حاکمیت ملی و فرصت بزرگی است که انقلاب اسلامی ایران برای مردم ایران فراهم کرده و باید قدر این نعمت را دانسته و در آن حضوری گسترده داشت.

او بیان کرد: زمینه برگزاری انتخابات سالم و فرصت تصمیم‌گیری در سرنوشت خود را خون شهدا برای ما فراهم ساخته و نباید بگذاریم این خون هدر برود.

امام جمعه اردبیل اظهار کرد: هم اکنون امریکا، اسراییل و منافقان مردم را برای عدم شرکت در انتخابات تشویق می‌کنند و یک ایرانی با غیرت دینی و ملی به خود اجازه نمی‌دهد که با حضور کمرنگ در انتخابات در ردیف دشمنان ملت قرار گیرد، امروز مردم با حضور گسترده خود دشمنان را ناامید خواهد کرد.

روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای ضروری است

براساس اطلاعیه شماره ۱۹ ستاد انتخابات کشور، روشن بودن رادیو در شعب اخذ رای ضروری است.
متن اطلاعیه به شرح زیر می‌باشد:
اطلاعیه شماره (۱۹)
به اطلاع اعضای محترم شعب اخذ رأی می‌رساند؛ حتماً در مدت زمان اخذ رأی مبادرت به روشن نمودن دستگاه رادیو در شعبه اخذ رأی نمایند تا دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور که از طریق صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می‌گردد را در دستور کار قرار دهند.
ضمناً یادآوری می‌گردد اطلاعیه‌ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور بوده و رعایت آن الزامی است.

فرایند رای گیری در اردبیل با آرامش در جریان است

استاندار اردبیل صبح امروز پس از حضور در پای صندوق اخذ رای در شعبه مصلای اردبیل مردم را برای حضور پرشور در پای صندوق‌های رای دعوت کرد و گفت: فرایند رای گیری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل با آرامش و حضور خوب مردم آغاز شده است.

اکبر بهنامجور افزود: مقدمات حضور توام با آرامش و امنیت مردم در پای صندوق‌های رای در هزار و ۲۹۵ شعبه در پنج حوزه انتخابیه و ۱۱ شهرستان استان اردبیل فراهم شده است.

او بیان کرد: پس از تلاش شبانه روزی دست اندارکاران انتخاباتی در هیات نظارت و اجرایی، اقدامات لازم در سطح استان برای برگزاری انتخابات به شکل کامل در استان اردبیل آماده شد و اکنون زمینه حضور حماسه ساز مردم استان در این انتخابات فراهم شده است.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل/ اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور/ امام جمعه و استاندار اردبیل در پای صندوق رای حاضر شدند

استاندار اردبیل اضافه کرد: با تمهید مقدمات، شرایطی فراهم شده تا مردم استان بتوانند در این جشن ملی حضور خوبی داشته باشند و در تعیین سرنوشت آینده خود، استان و کشور سهیم شده و مشارکت کنند.

بهنام جو مجلس را نمادی از حضور مردم در سیاست‌گذاری و تدوین قوانین و نظارت بر عملکرد مسئولان دانست و از مردم استان خواست تا از همین لحظات اولیه اخذ رای، در پای صندوق‌ها حاضر شده و به نامزد مورد نظر خود رای دهند.

او با اشاره به آغاز انتخابات از ساعت هشت صبح امروز گفت: انتخابات در زمان قانونی و مقرر برگزار می‌شود و در صورت تمدید، آمادگی برای ادامه فرایند اخذ آرای مردم فراهم شده است.

استاندار اردبیل بیان کرد: این انتخابات در فضایی که کشور ما تحت تحریم‌های شدید کشور‌های خارجی قرار دارد، یکی از نماد‌های پشتیبانی از نظام محسوب می‌شود و حضور پرشور مردم در آن یکی از انتقام‌های سخت از دشمنان را رقم خواهد زد.

آغاز رقابت ۸۵ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردبیل

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: ۸۵ کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل برای کسب ۷ کرسی مجلس به رقابت می‌پردازند.

انتخابات مجلس؛ گزارش برگزاری انتخابات مجلس یازدهم در استان اردبیل/ اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور/ امام جمعه و استاندار اردبیل در پای صندوق رای حاضر شدند

بهروز ندایی، رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: در استان اردبیل از ۵ حوزه انتخابیه ۷ نماینده به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می‌کنند که از حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین ۳ نماینده، پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز یک نماینده، مشگین شهر یک نماینده، خلخال و کوثر یک نماینده و گرمی نیز یک نماینده انتخاب خواهند شد.

او افزود: انتخابات در استان اردبیل با مشارکت بیش از ۲۰ هزار نفر اعم از هیأت‌های اجرایی، نظارت، بارزسی، حفاظت و نمایندگان فرمانداری از صبح امروز آغاز و همچنین یک‌هزار و ۲۹۵ شعبه اخذ رای فعال در استان وجود دارد که از این میزان، ۸۶۴ شعبه ثابت و ۴۳۱ شعبه سیار در نظر گرفته شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: ۵۵۰ شعبه اخذ رای در شهر و ۷۴۵ شعبه هم در روستا‌ها دایر است که بیشترین شعبه‌ها در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین و کمترین شعبه‌ها نیز در شهرستان گرمی فعال هستند.

همچنین ۹۷۰ هزار نفر در استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۸ هزار و ۹۰۰ نفر رای اولی هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدارس ها تعطیل شود