کارآموزان علوم پزشکی تهران از حضور در بیمارستان‌های درگیر با کرونا معاف شدند

معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اطلاعیه ای کارآموزان پزشکی و غیر پزشکی را از حضور در بیمارستان ها معاف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در اطلاعیه ای کارآموزان پزشکی و غیر پزشکی را از حضور در بیمارستان های درگیر با کرونا  معاف کرد.

موارد زیر به اطلاع تمام دانشجویان، اعضای محترم هیات علمی، مسئولان دانشکده‌ها، بیمارستان‌ها و واحدهای آموزشی و دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌رسد:

۱. با هماهنگی انجام شده با معاونت آموزش عمومی دانشکده پزشکی و تمامی روسای بیمارستان ها، تمامی دانشجویان پزشکی (کارآموزان) و غیر پزشکی از صبح فردا از حضور در اورژانس تمامی بیمارستان‌ها، بخشهای عفونی، و تمامی بخش‌هایی که بیماران مشکوک به سندرم حاد تنفسی تبدار در آنها بستری هستند معاف خواهند بود. کارورزان و دستیاران عزیز دوشادوش اساتید خود کماکان به خدمت در تمام بخش‌های بیمارستان‌ها مشغول خواهند بود.

۲. روسای بیمارستان‌ها مسوول مدیریت این تصمیم در بیمارستان در هماهنگی کامل با گروههای آموزشی و دانشکده پزشکی خواهند بود.

۳. کلاسهای دانشکده‌ها طبق برنامه برگزار خواهد شد.

۴. بر اساس تاکیدات انجام شده توسط رییس محترم دانشگاه در جلسه شورای هماهنگی دانشگاه، تمامی کادر درمان شامل اساتید، دستیاران، کارورزان و کارآموزان، پرستاران و پرسنل درگیر ارایه خدمات در بیمارستان‌ها از امکانات و تجهیزات محافظتی استاندارد بر اساس شواهد علمی پروتکل های کشوری و جهانی برخوردار خواهند بود.
۵. حفظ سلامت تمامی کادر درمان، بر اساس شواهد مورد تاکید در متون علمی، اولویت اصلی دانشگاه در این کارزار خواهد بود و در این راه معاونت آموزشی دانشگاه در کنار سایر اجزای دانشگاه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

۶. با توجه به ماهیت تغییرپذیر شرایط و اضافه شدن سریع داده‌ها و اطلاعاتی که مبنای تصمیم‌گیری باید قرار گیرد، معاونت آموزشی دانشگاه در تماس نزدیک با همه منابع دقیق خبری، به حسب وظیفه در هر زمان بهترین تصمیم را خواهد گرفت.

۷. در شرایطی که تمامی کشور آماده کارزار با این همه‌گیری می‌شود، از جامعه فرهیخته دانشگاهی انتظار می‌رود همچون همیشه با حفظ منزلت دانش و دانشگاه، با طمأنینه و تدبیر، مستندات علمی و متقن را مبنای تصمیمات، صحبتها، و اقدامات خود قرار دهند و از فرصت پیش آمده برای نشان دادن نیّت صادق خود و همدلی با یکدیگر و در این آزمون بزرگ، از عهده انجام مسوولیت خطیری که در پاسداشت سلامت جامعه بر عهده دارند با سربلندی برآیند و کسب رضای الهی را تنها معیار و سنجه اعمال و نیّات خود قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار