با استفاده از رنگ افراد را بشناسید

شخصیت شناسی به وسیله رنگ‌ها میتواند سرگرمی باشد و گاهی اوقات واقعا موثر است ؛ در گزارش زیر با استفاده از رنگ افراد را بشناسید .

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، با استفاده از رنگ‌ها می‌توانید روان شناسی بسیار جالبی برای شناخت افراد داشته باشید، شخصیت شناسی با استفاده از رنگ‌ها را برای شما تشریح می‌کنیم. هر رنگ ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای شما خیلی مهم است که این ویژگی‌ها را بفهمید. این می‌تواند به شما کمک کند آن فرد را از لحاظ روان‌شناختی بهتر درک کنید، و هم‌چنین کمک‌تان می‌کند با او تعامل داشته‌باشید؛ بنابراین بیایید درباره‌ی انواع آدم‌ها بیش‌تر بخوانیم.

در ادامه با ۴ نوع شخصیت بر اساس رنگ‌ها و چگونگی تعامل با آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم:

۱ .ویژگی‌های شخصیت قرمز

این آدم‌ها رهبران قوی، متفکران پرسرعت، پذیرنده‌ی ریسک، هدفمند، بااراده، نه چندان صبور، دارای انرژی مطلق، آشکارا رقابت‌پذیر، رسمی، عقل‌گرا هستند. ممکن است تشخیص دهید که بسیاری از خصیصه‌های قرمز‌ها در بسیاری از رهبر‌ها وجود دارد، چون آن‌ها مسئولیت کامل را می‌پذیرند، و باید با سرعت زیاد فکر کنند.

 

ریسک را بپذیرند و نسبت به آن هدفمند و مطمئن باشند. سعی نکنید قرمز‌ها را کنترل کنید، آن‌ها به‌طور طبیعی رهبر هستند و دوست دارند احساس کنند کنترل را در دست دارند.

 

چگونه با یک شخصیت قرمز تعامل داشته‌باشیم:

سریع وارد کسب‌وکار شوید، وقتی با یک قرمز تعامل دارید موجز و دقیق باشید، واقعیت‌ها را به آن‌ها بگویید، و از جزییات اجتناب کنید، با آن‌ها درباره‌ی نتایج و محصولات صحبت کنید، آن‌ها برای این‌که سریع تصمیم بگیرند نیاز دارند این چیز‌ها را بشنوند. از وقت‌شان استفاده‌ای کارآمد بکنید، آن‌ها متفکرانی پرسرعت هستند

 

و تمایل دارند افکارشان را به سرعت به چیزی جدید منعطف کنند. قرمز‌ها آدم‌هایی فوق‌العاده برای درمیان گذاشتن ایده هستند، وقتی با یک قرمز صحبت می‌کنید اعتماد به‌نفس داشته‌باشید.

 

۲. ویژگی‌های شخصیت زرد

زرد‌ها روح و نشاط میهمانی‌ها هستند، آن‌ها آدم‌هایی خوش‌مشرب، خوش‌صحبت، خیلی خیال‌باف و پراشتیاق هستند. زرد‌ها خیلی غیررسمی، خیلی خوش‌بین، و سرزنده هستند. گاهی خیال‌بافی‌شان باعث می‌شود چیز‌های احمقانه‌ای بگویند، چون آن‌ها متفکرانی خیلی پرسرعت هستند. زرد‌ها خیلی روی رابطه تمرکز دارند و با انرژی خیلی زیاد درباره‌ی آینده رویاپردازی می‌کنند. آن‌ها دوست ندارند نظرات‌شان را نقض کنید یا به جزییات خیلی ریز بپردازید.

 

چگونه با یک شخصیت زرد تعامل داشته‌باشیم:

کلید تعامل با یک زرد این است که قبل از هرگونه صحبت درباره‌ی کسب‌وکار با او خوش‌وبش کنید. برای این‌که دل او را به‌دست بیاورید درباره‌ی گزینه‌ها و آدم‌های دیگر صحبت کنید. وقتی ایده‌ها را با او مطرح می‌کنید مشتاق و پرانرژی باشید و در رساندن ایده‌ها سریع عمل کنید. ایده‌های‌تان را پیشنهاد بدهید و از همه مهم‌تر، وقتی این کار را می‌کنید از شوخی استفاده کنید، خوش‌مشرب باشید و داده‌های اولیه‌ی آن‌ها را تقدیر و تحسین کنید.

 

۳ .ویژگی‌های شخصیت آبی

آبی‌ها متفکرانی عمقی، ذاتا تحلیل‌گر، شدیدا متمرکز روی جزییات، و در تفکرشان رسمی هستند. ممکن است فردی کناره‌گیر به نظر برسند، اما در رویکردشان سنجیده، اصولی، و دقیق هستند و به جزییات اهمیت می‌دهند. آن‌ها دوست دارند همه چیز در جای خودش باشد، خیلی منظم هستند، و در مدیریت زمان مهارت‌های خوبی دارند.

 

آن‌ها برای فکر کردن وقت می‌گذارند و نسبت به قرمز‌ها و زرد‌ها خیلی کندتر هستند. آبی‌ها دوست دارند همه‌ی واقعیت‌ها را داشته‌باشند، و سپس با استفاده از منطق آن‌ها را کنار هم قرار دهند و به یک جواب مناسب برسند. وقتی با یک آبی سر و کار دارید نامنظم و آشفته نباشید، چون آن‌ها خیلی تمیز و مرتب هستند. سعی کنید دیر نرسید، چون به موقع رسیدن برای آن‌ها به شدت مهم است. وقتی با یک آبی هستید سعی کنید گستاخ یا تحمیل‌کننده نباشید.

 

چگونه با یک شخصیت آبی تعامل داشته‌باشیم:

وقتی با یک شخصیت آبی معامله می‌کنید سعی کنید به خوبی آماده باشید، وارد جزییات شوید، چون آن‌ها عاشق این هستند که همه‌ی واقعیت‌ها را در ذهن‌شان داشته‌باشند. رویکردی واقعیت‌گرا، شفاف و دقیق، و منطقی داشته‌باشید. گوش کردن برای یک آبی مهم است پس با دقت به چیز‌هایی که باید بگویند گوش کنید.

 

چون آن‌ها از طریق سوال‌های جامع و کامل درباره همه‌چیز افکارشان را به‌صورت شفاهی در می‌آورند. برای پاسخ دادن به آن‌ها زمان بدهید، چون متفکرانی کند هستند.

 

۴ .ویژگی‌های شخصیت سبز

به گزارش تالاب خونسرد، بی‌خیال، آرام، و صبور بهترین توصیفی است که می‌توان از ویژگی‌های شخصیتی یک سبز ارائه کرد. کنار آمدن با آن‌ها آسان است و رویکردی خیلی غیررسمی دارند. آن‌ها خوش‌مشرب هستند و روی روابط تمرکز دارند برای همین ممکن است عاطفی به نظر برسند. سبز‌ها در فکر کردن خیلی کندتر و آدم‌های بسیار دموکراتیکی هستند.

 

آن‌ها خیلی فهیم و دل‌نشین هستند. سبز می‌تواند بین قرمز و زرد که در برقراری ارتباط خیلی سریع‌تر هستند، میانجی شود. سبز‌ها در درگیری‌ها به عنوان تسهیل‌کننده عمل می‌کنند. وقتی با یک سبز هستید تحمیل‌کننده نباشید یا آن‌ها را در منگنه قرار ندهید، سبز‌ها واقعا از این کار نفرت دارند. سعی نکنید در بحث چیره شوید یا شتاب‌زده عمل کنید، آن‌ها دوست ندارند برای‌شان تصمیم بگیرید، پس از آن اجتناب کنید.

 

چگونه با یک سبز تعامل داشته‌باشیم:

با آن‌ها مهربان و صمیمی باشید و علاقه‌ی واقعی نشان دهید، قبل از این‌که وارد کسب‌وکار شوید گپ بزنید. مهم است که اول اعتمادسازی کنید، غیررسمی باشید و تهدید نکنید. بسیار خوب، امیدوارم بعد از خواندن این مقاله شخصیت بر اساس رنگ‌ها قبل از برقراری ارتباط با وابستگان‌تان هوشیارتر باشید. سعی کنید بفهمید آن فرد چه نوع شخصیتی دارد: قرمز، سبز، زرد، آبی و به گونه‌ای با آن‌ها صحبت کنید که مناسب‌تر باشد.

 

منبع: تالاب

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گندم
۰۷:۵۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
من همه رنگارو دوس دارم از هرکدوم هم توزمینه ای که لازمه استفاده میکنم واقعا تاحالا فک نکردم به اینکه آیارنگ اصی رودوس دارم یانه.
Iran (Islamic Republic of)
K
۱۰:۳۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
پس بقیه ی رنگاکجان؟
Iran (Islamic Republic of)
پارمیس
۰۰:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
من مشکی رو دوست داشتم که الان اینجا نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
سبزم عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
آبی هستم بسیار رمانتیک، باشعور، باوقار، جذاب و دوست داشتنی.. عاشق خلوت وشعروغزل.....
Iran (Islamic Republic of)
آبی
۲۰:۵۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
عشق آبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
قرمز
Iran (Islamic Republic of)
یه بنده خدا
۱۹:۲۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
هیچکدام‌ را دوست ندارم
Germany
soniya
۱۶:۳۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
من یه چیزی بین اینام ☺
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
پس بقیه ش؟؟؟
ولی من بستگی داره رنگ را برای چی ازم بپرسند؟؟ برای لباس ارغوانی
ولی رنگ اتاقسبز فسفری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
من سبزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
استقلالته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
قرمز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
ابی
United States of America
ناشناس
۱۱:۰۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
آبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
آبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
چرا بقیه رنگها رو توضیح نداده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
چون قرمز همه دوست دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
چون همه رنگ قرمز رو دوست دارند
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۵۲ ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
آبی هستم دریایی هستم، آبی هستم جاری در رگهای زمین، آبی هستم در گلستان و بوته زار نشاط وشادابی بر می انگیزم درطبیعت زیبایی میافرینم به چهرهٔ شادابی، آبی هستم درآسمان لایتناهی فرود میآیم بر ذات تشنهٔ خاک زمین و میرویانم زندگانی با قطره آبی...
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۱ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
ماشاالله به این قریحه شاعری اونم تو این وضعی که حتی نفس کشیدن هم ترسناکه...
Iran (Islamic Republic of)
پارمیس
۰۰:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
بیچاره رو چیکارش دارین بذارین شاعریش رو بکنه بنده خدا
آخرین اخبار