پیام صلح یک مسلمان انگلیسی در پیاده‌روی به سوی مکه

یک مسلمان انگلیسی با این هدف که به جهانیان به ویژه نسل جوان نشان دهد اسلام دین صلح و دوستی است، با پای پیاده سفر خود را از لندن به مکه برای حضور در مراسم حج آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آناتولی، فرید فیادی، چهل ساله و مسلمان اهل انگلیس، به منظور نشان دادن آنکه اسلام دین صلح و دوستی است، پیاده‌روی خود را از لندن به سوی مکه آغاز کرد.

او این پروژه را که «پیاده‌روی برای صلح» نامیده، با این هدف که نسل جوان را تحت‌ تاثیر قرار دهد و به جهان ثابت کند مسلمانان صلح‌طلب هستند آغاز کرده است. فیادی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت: «در مقام یک مسلمان، فکر می‌کنم هر یک از ما سفیری از دین خود هستیم، مسئولیت بزرگی در این زمینه بر دوش داریم که اسلام را به بهترین نحو به جهانیان نشان دهیم. تلاش کردم کار‌هایی در صلح‌آمیزترین شکل انجام دهم و نشان دهم که اسلام موجی از صلح است و (نام آن) از سلام آمده است.» او در ادامه این مصاحبه از تاثیر بد اعمال «وحشتناک داعش» انتقاد کرد.

پیام صلح یک مسلمان انگلیسی در پیاده‌روی به سوی مکه

فیادی که پیشتر قصد داشت با دوچرخه این سفر زیارتی چند هزار مایلی را بپیماید وقتی متوجه شد پیش از او کسان دیگری با پای پیاده توانسته‌اند سفر کنند تصمیم گرفت او نیز با پای پیاده این سفر را آغاز کند. این مسلمان انگلیسی در ادامه توضیح داد «سفر به مکه وظیفه شرعی هر مسلمانی است و با پای پیاده آمدنِ این مسیر افتخار و نعمتی بزرگ محسوب می‌شود. سفرم را در سوم نوامبر ۲۰۱۹ آغاز کرده‌ام و خیلی هیجان‌زده هستم.»

فیادی از مشکلاتی هم که در این سفر تجربه کرده گفت مثلا به هنگام چادر زدن در جا‌هایی که دور از شهر‌ها بود تجربیات خطرناکی داشته است. بنا به گفته او تاکنون چهار جفت کفش پاره کرده و اکنون با جفت پنجم به سفرش ادامه می‌دهد.

پیام صلح یک مسلمان انگلیسی در پیاده‌روی به سوی مکه

فیادی قصد دارد در ماه ژوئیه (ذیقعده) وارد شهر مقدس کعبه شود، جایی که هر سال میلیون‌ها مسلمان برای اعمال حج به آنجا می‌روند. او که نجات‌یافته از بیماری سرطان است می‌گوید هدف دیگری نیز از این سفر دارد و آن القاء امید به تمامی بیماران سرطانی در سراسر جهان است. فیادی در این خصوص گفت: «من بازمانده سرطان کلیه هستم و با یک کلیه زندگی می‌کنم. این پروژه را آغاز کرده‌ام و روزانه ۶۰ کیلومتر پیاده راه می‌روم. همه این موهبات از جانب الله است. اگر او کمک نمی‌کرد به اینجا نمی‌رسیدم.»

او در ادامه توضیح داد که در آینده می‌خواهد به همراه دوستانش سفر جمعی به مکه و با پای پیاده داشته باشد. او از دوست مسلمان اسپانیایی خود و همچنین یک دوست چینی که به اسلام گرویده صحبت کرد که پیشتر با پای پیاده سفر کرده‌اند و در آینده می‌خواهند به مکه بروند. فیادی گفت: «ایده من این است که یک گروه حدودا ۲۰ نفر از هر عقبه، کشور یا قومی مانند یک امت کوچک تشکیل دهیم و این کار را بکنیم.»

او اضافه کرد: «اسلام دین صلح است. هدفم القاء این پیام به نسل‌های آینده و به دنیاست که اسلام دین صلح و دوستی است و مسلمانان صلح جو هستند. من این کار را می‌کنم و به مقدس‌ترین مکان دنیا می‌روم.» او از مردم دنیا و مسلمانان خواست قلب‌های خود را به روی صلح و عشق باز کنند.

فیادی در پایان گفت قصد دارد کتابی از شرح این سفر خود بنویسد و امیدوار است بتواند گالری عکسی از آن برپا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار