با هدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی مشترک انجام شد؛

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان

ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، با هدف توسعه فعالیت‌های فرهنگی و بهره‌مندی از امکانات و ظرفیت یکدیگر، تفاهم نامه همکاری مشترک امضاء کردند.

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیرعلی نیک بخش، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی زنجان در این جلسه ایجاد انگیزه برای مطالعه، دسترسی آسان به خدمات و آموزش را سه راهبرد اصلی در تدوین و اجرای برنامه‌ها در این اداره کل عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۷ باب کتابخانه عمومی در استان مشغول خدمات رسانی به شهروندان است.

او با اشاره به افتتاح کتابخانه عمومی خیّرساز شهدای بانک سپه، بیان کرد: این کتابخانه با ۲۸۳ مترمربع زیربنا، نود و هفتمین کتابخانه عمومی، هشتمین کتابخانه خیّرساز و سی و ششمین کتابخانه روستایی استان زنجان است.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) زنجان در ادامه جلسه از اقدامات و برنامه ریزی‌های جامع اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر کرد.

صفری با بیان اینکه مردمی کردن فرآیند فقرزدایی با ایجاد و توسعه مراکز نیکوکاری و ترویج فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری از راهبرد‌های اصلی کمیته امداد است، گفت: در استان زنجان سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز و ۳۶۰ دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

او  ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مددجویان تحت حمایت این سازمان، بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر کمک رسانی در رفع نیاز‌های اولیه مدد جویان خود، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار قرار داده است که در این زمینه از پتانسیل فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی نیز در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی این سازمان استفاده خواهد کرد.

استفاده از ظرفیت مشترک دو دستگاه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از جمله عضویت رایگان افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در کتابخانه‌های عمومی، برنامه ریزی برای استفاده بهینه از فضا‌ها و امکانات دو دستگاه برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و ترویج نیکوکاری، برگزاری برنامه‌های فرهنگی بر اساس موضوعات مورد توافق طرفین، همکاری مشترک در برگزاری ویژه برنامه‌های مسابقات کتابخوانی و جشن عاطفه‌ها از مهم‌ترین مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک بود میان دو سازمان است.

در پایان این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک میان ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.