نشست دیر هنگام مسئولان استان / بی برنامگی مدیران ، مدارس را به تعطیلی کشاند

در حالی که صبح امروز آموزش و پرورش ایلام در خبری اعلام کرد مدارسی در سطح استان شعبه اخذ رای بودند تعطیل هستند ، شواهد نشان می دهد تمام مدارس استان تعطیل هستند .

نشست دیر هنگام مسئولان استان / بی برنامگی مدیران مدارس را به تعطیلی کشاند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی مدارس در برخی مناطق ، موج نگرانی ها در بین مردم استان ایلام ، بویژه والدین دانش آموزان به وجود آمد .

با توجه به اینکه تعداد بسیاری از مدارس استان فاقد سرویس های بهداشتی مناسب و حتی آب گرم هستند و این مشکل در مناطق حاشیه نشین به وضوح دیده می شود ، تنها مدارسی که پایگاه اخذ رای در دوم اسفندماه بودند بخاطر ضد عفونی شدن در برابر ویروس کرونا تعطیل شدند .

این درحالی است که خیلی از خانواده ها نگران هستند ، چرا که بیشتر مدارس در استان ایلام در دو نوبت فعالیت دارند و گاهی در هر نوبت  تعداد دانش آموزان به بیش از ۵۰۰ نفر می رسد که با این حجم دانش آموز ، تعداد سرویس های بهداشتی ، تمیز بودن آنها و میزان مواد شوینده در مدارس مشکلی بسیار جدی است .

بی برنامگی مسئولان استان در تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس

مسئولان استان در حالی که صبح امروز اعلام کردند که مدارس شعب اخذ رای بخاطر ضد عفونی تعطیل هستند که خود این موضوع باعث سرگردانی دانش آموزان و خانواده های آنها شد ، چراکه خیلی ها از این موضوع بی اطلاع بودند .

شواهد نشان می دهد که تعداد زیادی از دانش آموزان هم اکنون سرگردان در خیابان ها هستند ، چراکه به علت غیبت خیلی از دانش آموزان کلاس ها تشکیل نشده و عملا مدارس تعطیل شدند .

در تماس تلفنی با مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام علت عدم اطلاع رسانی به موقع درباره تعطیلی مدارس را جویا شدیم :

خبر تعطیلی مدارس محرمانه بود

اسفندیار رستمزاد مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گفت و گو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، اعلام کرد : دیروز و در شورای تامین این استان اعلام شد ، مدارسی که شعبه اخذ رای بودند بمنظور ضد عفونی و مقابله با ویروس کرونا تعطیل شوند .

او در خصوص رسانه ای نشدن خبر تعطیلی این مدارس ، گفت : قرار شد آموزش و پرورش شهرستان های استان  با اعلام به مدیران  مدارس به صورت محرمانه ،  آنها را تعطیل و مدیران از طریق تماس با اولیا ، این موضوع را اطلاع رسانی نمایند .

اما گویا این اطلاع رسانی به صورت مطلوب صورت نگرفته ، چرا که تعداد کثیری از دانش آموزان ایلامی به مدارس تعطیل مراجعه کرده اند .

برگزاری نشست شورای تامین هم اکنون

با وجود سرگردانی دانش آموزان و خانواده ها ، نشست شورای تامین استان در استانداری ایلام در حال برگزاری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.