در جلسه شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب کلیات طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه سوخت‌های زیستی و بیو روانکار

اعضای شورای شهر تهران با ۱۱ رأی موافق طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه سوخت‌های زیستی و بیو روانکار را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه سوخت‌های زیستی و بیو روانکار در دستور کار دویستمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ما در گذشته مصوبه‌ای داشتیم که بر اساس آن الزامی ایجاد شد تا شهرداری تهران به سمت انرژی پاک حرکت کند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران افزود: این اقدام لازم است، اما در حوزه جایگزین کردن منابع مواد سوختی مانند روغن بخشی از وظایف در حیطه اختیار شهرداری است.

صدر اعظم نوری تصریح کرد: ساعت‌ها روی این طرح کار شده است، زیرا طرح بدون کارشناسی شهرداری تهران را با مشکل مواجه می‌کند و شهرداری مکلف است با دیگر دستگاه‌ها تعامل داشته باشد و از طریق تعامل با شورای عالی استان‌ها موضوعات را پیگیری کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ما از شهرداری تهران خواستیم در مسیر استحصال مواد در قالب مطالعات انجام شده عمل کند و طرح‌های توجیهی را ارائه کند.

او ادامه داد: بررسی‌های زیادی نیز در حوزه بیو اتانول انجام شد و می‌توان در قالب طرح‌های مشارکتی در این حوزه عمل کرد.

پس از اظهار نظر رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران حسن رسولی عضو شورای شهر تهران گفت: ما باید بین وظایف دولت و شهرداری و شورا تفکیک قائل شویم.

عضو شورای شهر تهران افزود: به نمایندگی از دولت ۲ وزارت نیرو و نفت موظف به تأمین انرژی هستند و در حوزه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظام صنعتی کشور مسئول هستند و شهرداری مسئولیت ندارد.

رسولی تصریح کرد: طراحان این طرح ساز و کار تشویقی را در طرح خود ارائه کردند، اما مهم‌ترین نکته ساز و کار اجرای آن است.

در ادامه شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران گفت: پرسش اساسی این است که برق تولیدی از پسماند نیز وظیفه شهرداری است یا خیر؟ معتقد هستم شورا می‌تواند به عنوان پارلمان محلی مطالبه کند که چرا بنزن را به بنزین اضافه کردید و باید دانست که همین امر موجب افزایش سرطان شده است.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: با رأی به این طرح شهرداری را ملزم می‌کنیم که این موضوع را دنبال کند.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه سوخت‌های زیستی و بیو روانکار در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضای این شورا با ۱۱ رأی موافق این طرح را به تصویب رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار