مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

لزوم افزایش روشنایی شهری برای حس امنیت بانوان

بهروز آذر گفت: یکی از راههای ایجاد حس امنیت در زنان هنگام عبور از معابر خلوت افزایش روشنایی است.

لزوم افزایش روشنایی شهری برای حس امنیت بانوانزهرا بهروز آذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر اینکه احساس امنیت زنان یکی از مهمترین مسائلی است که در شهر تهران وجود دارد، اظهار کرد: برای ایجاد حس امنیت بیشتر اولین کار شناسایی فضاهای بی دفاع شهری است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با اشاره به تعریف‌هایی که از گذشته درباره فضاهای بی دفاع شهری وجود داشته است، گفت: در دوره های قبلی برای کاهش فضاهای بی دفاع شهری با نورپردازی مناسب بخشی از مسئله حل شده است، ولی ما میخواهیم یک گام جلوتر برویم.


بیشتر بخوانید: ضرورت فعالیت زنان تاکسیران در پایانه های مسافربری


او با بیان اینکه در منطقه ۱۰ شهرداری تهران این کار را به صورت آزمایشی انجام دادیم، افزود: با زنان مساجد و مدارس تعامل خوبی برقرار کردیم و نظرات آنها را برای شناسایی فضاهای بی‌دفاع جویا شدیم.

بهروز آذر با اشاره به اینکه پس از شناسایی اقدام به رفع مشکل می‌کنیم، اظهار کرد: یک راه برای این کار افزایش نور و راه دیگر هم ایجاد میدان های کوچک در معابر است.

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران با تاکید بر اینکه افزایش روشنایی اولین گام برای ایجاد احساس امنیت زنان است، ادامه داد: راه دیگر اجازه استقرار کسب و کارهای سیار مانند ون کافه ها در هنگام شب در معابر خلوت است که می‌تواند امنیت را افزایش دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار