رئیس اتحادیه آجیل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کمبودی در عرضه آجیل شب عید نداریم/تاثیر افزایش نرخ ارز در قیمت آجیل و خشکبار

ارزانی ممقانی گفت: با توجه به شرایط مساعد تولید، کمبودی در عرضه آجیل و خشکبار شب عید نداریم.

علیرضا ارزانی ممقانی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به روند مطلوب بازار آجیل و خشکبار اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید کمبودی در عرضه آجیل و خشکبارشب عید نداریم.

وی افزود: با توجه به واریز حقوق‌های کارمندی و کارگری، تقاضا برای خرید آجیل و خشکبار در بازار آغاز شده است.

ارزانی ممقانی با اشاره به اینکه نوسانی برای خرید آجیل و خشکبار در بازار وجود ندارد، بیان کرد: با استمرار روند افزایش نرخ ارز پیش بینی می‌شود که قیمت آجیل و خشکبار ۱۰ تا ۱۵ درصد در ایام پایانی سال افزایش یابد.

نرخ مصوب آجیل و خشکبار اعلام نشده است

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار درباره آخرین وضعیت صادرات آجیل بیان کرد: در حال حاضر روند صادرات خشکبار مطلوب است و تنها صادرکنندگان مشکل بازگشت ارز به کشور را دارند.


بیشتر بخوانید: گرانی به بازار آجیل و خشکبار می‌رسد؟ /تعلل در ترخیص تخمه کدو مقصر اصلی گرانی


وی با اشاره به اینکه قیمت مصوب آجیل و خشکبار شب عید اعلام نشده است، اظهار کرد: قیمت مصوب آجیل و خشکبار در دهم اسفند همزمان با برگزاری نمایشگاه اعلام می‌شود.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان قیمت هر کیلو تخمه کدو گوشتی را ۵۲ هزار تا ۵۶ هزار تومان، تخمه آفتابگردان ۲۲ هزار تا ۲۸ هزار تومان، تخمه شمشیری ۲۸ هزار تومان، تخمه ژاپنی ۲۰ تا ۲۸ هزار تومان، پسته اکبری ۱۲۰ هزار تا ۱۴۸ هزار تومان، پسته احمد آقایی ۱۱۰ هزار تا ۱۴۰ هزار تومان، آجیل مخلوط ۵۸ هزار تا ۷۸ هزار تومان، بادام هندی ۱۶۰ هزار تا ۱۹۰ هزار تومان، بادام زمینی ۲۰ هزار تا ۲۴ هزار تومان، فندق ۵۲ هزار تا ۵۹ هزار تومان، مغز گردو ۱۱۶ هزار تا ۱۵۰ هزار تومان و بادام زمینی ۲ آتیشه ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان اعلام‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
با ویروس کرونا که دیگه هوس اجیل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
حاجی ما داریم می میریم. اصلا به عید نمیکشه که بخواییم آجیل بخوریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
پسته و بادام و نخود و کشمش و بقیه اجیل های مخصوص ما بدبخت بیچاره های مظلوم رو که توی کشور تولید میکنن چه ربطی به نرخ ارز داره؟؟
آخرین اخبار