در این بسته به بعضی از پرسش‌های خوانندگان درباره‌‌ٔ ویروس کرونای جدید پاسخ داده ایم.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ باعث بیماری تنفسی می‌شود و معمولا پس از تماس نزدیک با بیمار آلوده برای مثال، در یک کارگاه خانگی یا مرکز مراقبت‌های بهداشتی از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود.  اگر فرد مبتلا به ویروس کرونا روی دستش سرفه کند و سپس چیزی را لمس کند، آن سطح آلوده می‌شود. دستگیرهٔ در‌ها مثال خوبی از سطوحی است که این خطر را دارند.

برای محافظت از خودم چه کاری می توانم انجام دهم؟

از آخرین مطالعات و توصیه ها در مورد شیوع بیماری آگاه شوید و با انجام موارد زیر از سلامتی خود مراقبت کنید:

دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون یا شوینده های دست حاوی الکل بشویید، زیرا شستن دستها با آب و صابون یا شوینده های دست حاوی الکل،ویروس را در صورت وجود روی دستانتان می کشد.

فاصله اجتماعی را حفظ کنید - حداقل یک متر فاصله بین خود و افراد دیگر، به ویژه افرادی که سرفه یا عطسه می‌کنند و تب دارند، حفظ کنید. زیرا وقتی شخصی که به یک بیماری تنفسی آلوده است، مانند کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ سرفه یا عطسه می‌کند، قطرات کوچک تنفسی حاوی ویروس را پراکنده می‌کند. اگر خیلی نزدیک باشید، ممکن است این ویروس‌ها را نفس بکشید و از طریق تنفس وارد بدن شما شوند. از لمس چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

بیشتر بخوانید:کرونا باز هم در ایتالیا قربانی گرفت


چراکه دست بسیاری از سطوح را لمس می‌کند که ممکن است به ویروس آلوده باشد. اگر با دستان آلوده، چشم ، بینی یا دهان خود لمس کنید، ویروس را از سطوح آلوده به بدن خودتان انتقال می‌دهید؛ اگر تب ، سرفه و مشکل تنفسی دارید ، سریعاً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

اگر به منطقه‌ای در چین سفر کرده اید، که انتشار کرونا ویروس در آن گزارش شده است یا اگر با کسی که به چین سفر کرده و علایم تنفسی داشته است، در تماس نزدیک بوده اید، این موضوع را به پزشک یا مراقب سلامت خود اطلاع دهید. هر گاه تب، سرفه و مشکل در تنفس دارید  مهم است که سریعاً به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید زیرا ممکن است به دلیل عفونت تنفسی یا وضعیت جدی دیگری باشد.
 
علائم تنفسی یا تب می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و بسته به تاریخچه و شرایط ویژه و محیط سفر شما، کورونا ویروس جدید ۲۰۱۹ می‌تواند یکی از این موارد باشد. اگر علائم تنفسی خفیفی دارید و سابقه مسافرت به داخل یا محدوده چین ندارید، بهداشت عمومی آداب تنفسی و بهداشت دست را با دقت رعایت کنید و در صورت امکان تا زمان بهبودی در خانه بمانید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.