دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان زنجان با اشاره به برپایی ۱۳ روز جشن نوروزگاه در استان زنجان گفت:زنجان ظرفیت اسکان ۹ هزارو ۲۴۱ نفر را دارد.

جشن های نوروزگاه در زنجان برگزار می شود/زنجان ظرفیت اسکان ۹ هزارو ۲۴۱ نفر را داردبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امیر ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی زنجان در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان  اظهار کرد: نوروزگاه در روند حیات نوروز تاثیر دارد، رویدادی فرهنگی که به آگاهی افزایی در حوزه‌ی داشته‌های فرهنگی نوروز منجر می‌شود.

او ادامه داد: نوروزگاه برای شناسایی، پاسداری، احیاء و ترویج مصادیق میراث ناملموس مرتبط با نوروز با پوشش سراسری و در راستای عمل به وظائف سازمانیِ کشور در حوزه ثبت جهانی نوروز به عنوان یک اثر ناملموس طراحی شده است و وحدت ملی و نشان دادن میراث ناملموس نوروز در استان زنجان به مردم استان و همچنین رسیدن به هویت فرهنگی از دیگر اهداف اجرای این طرح در استان‌هاست. در این طرح سعی می‌شود آنچه را که داریم و از آن غافل بوده‌ایم به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: استان زنجان در مجموع ظرفیت اسکان ۹ هزار و۲۴۱ نفر را در ایام نوروز دارد.

ارجمند اظهار کرد: هتل‌های استان ظرفیت اسکان ۵۲۰ نفر، مهمانپذیر‌ها ظرفیت اسکان ۵۵۰ نفر، هتل آپارتمان‌ها ظرفیت اسکان ۲۰۶ نفر، مجتمع‌های اقامتی بین راهی ظرفیت اسکان ۴۵ نفر، اقامتگاه سنتی ظرفیت اسکان ۳۵ نفر، خانه‌های مسافر ظرفیت اسکان ۱۹۳ نفر، مراکز اقامتی و پذیرایی ظرفیت اسکان ۸۲ نفر و مسافرخانه‌ها ظرفیت اسکان ۱۹۳ نفر را دارند.

او در خصوص ظرفیت اسکان اقامتگاه‌های بومگردی استان عنوان کرد: اقامتگاه‌های بومگردی استان زنجان ظرفیت اسکان  یکهزارو ۳۲۵ نفر را دارند.

به گفته ارجمند ظرفیت اسکان سایر واحد‌های اقامتی در نظر گرفته شده برای نوروز شامل مهمانسرا‌های ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و ... را ۲ هزار نفر شب بیان کرد.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.