بالاترین سطح آمادگی تمامی مراکز درمانی اسفراین برای پیشگیری از ویروس کرونا

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان برای پیشگیری و یا مداوای موارد احتمالی ابتلا به ویروس کرونا در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،    اسحق ایلدرآبادی  رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین گفت: تمامی اقدامات ضروری انجام شده است و همه مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری و یا مداوای احتمالی ابتلا به این ویروس در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.

او با بیان اینکه تاکنون از ۳ بیمار مبتلا به مشکلات تنفسی نمونه گیری شده است گفت: هنوز هیچ کرونا مثبت در اسفراین تایید نشده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسفراین فعالیت رسانه‌ای با محوریت آموزش، اطمینان بخشی و راهنمایی‌های بهداشتی در تنش زدایی و مقابله با ویروس کرونا را بسیار ضروری و مهم دانست و افزود: تبیین این مهم توسط رسانه‌ها کمک بسیار بزرگ به جامعه در گذر از این مشکل است.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسفراین نیز ویروس کرونا را برای بیماران مزمن دیابتی و قلبی و بیماران عفونی خطرناک دانست و افزود: مردم اصول بهداشتی مانند شست و شوی مداوم دست‌ها و استفاده از ماسک را هنگام بیماری رعایت کنند.

 نادر نیک پرست گفت: آمار‌هایی که برخی در مورد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا اعلام می‌کنند صحیح نیست و مسوولان دانشکده علوم پزشکی اسفراین صادقانه هر موردی از ویروس کرونا را که اثبات شود به مردم اعلام می‌کنند و شهروندان به شایعات فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توجهی نکنند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و رئیس بیمارستان امام خمینی اسفراین نیز گفت: تمام تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به شهروندان در این شهرستان فراهم گردیده است.

 عیسی توحیدی افزود: همشهریان عزیز برای پیشگیری می‌توانند از دست دادن و روبوسی با همدیگر و به خصوص با افرادی که دارای علائم تنگی نفس هستند خودداری و بهداشت فردی را کاملا رعایت کنند.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.