معاون پایگاه هلال احمر شهرستان مهاباد گفت: دو گروه امدادی هلال احمر به همراه اقلام و تجهیزات کامل امدادی برای کمک رسانی به مناطق زلزله زده خوی اعزام شدند.

پهلوانی معاون پایگاه هلال احمر شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دو گروه امدادی با استفاده از ۳ دستگاه کامیون ۱۰ چرخ حاوی ۳۶۰ دستگاه چادر امدادی از جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد به مناطق "زلزله زده قطور شهرستان خوی" ساعت ۳:۴۵ شب ۵ اسفند اعزام شدند.

او با بیان اینکه بارگیری کامیون به همراه چادر با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان مهاباد با همکاری شهرداری و اداره صمت و راهداری وحمل ونقل جاده‌ای شهرستان مهاباد بوده است، افزود: اعضای این تیم به منظور اسکان اضطراری زلزله‌زدگان و جستجوی آوار در مناطق زلزله‌زده با استفاده از یک دستگاه اتوبوس به مناطق زلزله‌زده «قطور» اعزام شدند.

پهلوانی اضافه کرد: همچنین یک دستگاه آمبولانس برای خدمات دهی آوراگان زیر آوار به مناطق زلزله‌زده ارسال شد.

معاون پایگاه هلال احمر شهرستان مهاباد اظهار داشت:۳۲ گروه امداد و نجات در قالب خدمات امدادی تا کنون سامان دهی شده است و بیش از ۸۰۰ داوطلب در دوره‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات شرکت کرده‌اند.

او تصریح کرد: در این گروه ۱۰ نفر از جمعیت هلال احمر در صورت بروز حوادث غیرمترقبه با این جمعیت همکاری می‌کنند.

بامداد دیشب ۲ زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ درجه در مقیاس امواج‌درونی زمین یا ریشتر ساعت ۹:۲۳ صبح و ۱۹:۳۰ عصر یکشنبه حوالی شهر قطور و منطقه زرآباد خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.