مهندسین ناظر ابزار اجرایی ندارند

رییس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: در صورت بروز تخلف مهندسین ناظر ابزار اجرایی ندارند و تنها می توانند گزارش را به مرجع قانونی اعلام کنند و این یک خلا قانونی است.

داریوشی رییس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت: بعد از طراحی نقشه  از مهندسین ناظر استفاده می شود و ناظرین با توجه به سوابق در رده های مختلف قرار می گیرند.

او بیان کرد: ناظرین در مراحل مختلف ساختمان باید حضور داشته باشند و نواقص را به مالک و مرجع صدور پروانه  که شهرداری است گزارش می دهند.

او گفت: در صورت بروز تخلف مهندسین ناظر ابزار اجرایی ندارند و تنها می توانند گزارش را به مرجع قانونی اعلام کنند و این یک خلا قانونی است یعنی اهرم بازدارنده برای جلوگیری از تخلفات ندارند و برای رسیدگی شهرداری باید به کمیسیون ماده 100 برود و تصمیم گیری شود.

 داریوشی گفت: نظارت های ساختمان 4 دسته تقسیم می شوند ناظرین تاسیسات برق، مهندسین ناظر معماری،  مهندس هماهنگی  که در صورت بروز نواقص گوشزد می کنند.

او گفت: استفاده از خدمات مهندسی در بهبود کیفیت و ایمنی ساختمان ها تاثیر بسیاری دارد.

 داریوشی بیان کرد: بعد از بررسی تخلفات در ساخت و ساز ها  به این نتیجه رسیدیم که باید پروانه ساختمان دو مرحله شود در مرحله فنداسیون است که اگر تخلف بود از همان جا مانع اجرا شود.

 رییس نظام مهندسی ساختمان بیان کرد: از سال آینده گزارش نظارت به صورت آنلاین است که مهندس ناظر در مراحل مختلف پروژه حضور دارد و همان جا با برنامه ای که طراحی شده در برنامه الکترونیکی  نوشته می شود و به صورت انلاین ثبت خواهد شد.

او بیان کرد: در سال آینده  اقدامات خوبی انجام می شود تا با هماهنگی مهندسین ناظر کیفیت ساخت و سازها در استان کرمانشاه بهتر شود.

داریوشی از شهروندان خواست  به مقررات ساخت اهمیت دهند و هر اندازه  این مقررات  را رعایت کنند سلامت خود را تضمین  خواهند کرد و در تلاشیم تا با همت شهرداری و مردم بتوانیم در صنعت ساختمان سازی بهبود ایجاد کنیم.

 

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار