کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار سرمایه تحت تاثیر کرونا قرار نمی‌گیرد

دارابی گفت: ما هر ساله در فصل زمستان با انواع مختلف ویروس درسطح جامعه مواجه هستیم پس باید اقتصاد جامعه را به نحوی مدیریت کنیم.

کرونا حریف بازار بورس نشد /همایون دارابی کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص تاثیر ویروس کرونا بر بازار بورس اظهار کرد: در حال حاضر ما توقع آن نداریم که مدت زیادی درگیر این بیماری باشیم  چرا که این ویروس مانند سایر ویروس ها یک دوره ای صعود و اُفول دارد به همین علت تاثیر چشم گیری بر اقتصاد نخواهد گذاشت

او در ادامه تصریح کرد: اُفت اندکی که بازار بورس در روز شنبه با آن مواجه بود و تاثیر اندکی روی سهام بانکی گذاشت و دلیل آن خبر قرار‌ گیری اقتصاد ایران در لیست سیاه FATF  بود و هیچ ارتباطی با ویروس کرونا نداشت.


بیشتر بخوانید: رشد ۱۳ هزار واحدی شاخص بورس در ۱۵ دقیقه


دارابی در ادامه گفت: بیش‌ترین علتی که در این چند روز اقتصاد و تا حدی بورس را تحت شعاع قرار داد، شایعه پراکنی هایی است که در خصوص این ویروس در سطح جامعه پخش شده است و سبب افزایش هیجانات و استرس در بین افراد جامعه شده است.

این کارشناس در ادامه افزود: ما هر ساله درفصل زمستان با انواع مختلف ویروس درسطح جامعه مواجه هستیم پس باید اقتصاد جامعه را به نحوی مدیریت کنیم تاسبب کسادی اقتصادی جامعه دراین مدت زمانی نشود.

او در ادامه یاداوری کرد: باتوجه به وضیعت فعلی کشور, خبر رسانی های نابخردانه و شیوع پراکنی‌هایی که در این مدت‌ در خصوص ویروس کرونا صورت گرفته سبب ان شده است که صادرات مرزی به علت بسته شدن مرز های همسایه با مشکل روبه‌رو شود.

دارابی درپایان گفت: امیدوار هستیم که هر چه سریع تر جلوی این شایعه پراکنی ها درخصوص ویروس کرونا که در کشور‌های همسایه پخش گردیده است و سبب ایران گریزی شده ازطریق وزرای ایران در کشور ها هم مرز گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
نه خداییش طلا که کاری به کار کرونا نداشت
بقیه اقلام ماشین گوشت و خوراک‌های دیگه هم همینطور
اصلا با قیمتا چیکار دارین بزارید برا خودش بدون افسار بره بالا
بالاخره که چی بزارین حبابا که زیاد شد خودشون خودشون رو بر اثر اصابت بترکونن
آخرین اخبار