تاثیر مهم سلامت در بهبود وضعیت جامعه/ پیشگیری مهم تر از درمان

نماینده منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود سلامت روحی و جسمی مردم نقش مهمی در وضعیت معیشت، اقتصاد و فرهنگ جامعه ایفا میکند.

زهرا شیخی، نماینده منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   گفت:  در ابتدا از مردم خوب، صمیمی و دلاور مردان اصفهان بخاطر حضور بسیار خوب شان پای صندوق‌های رأی تشکر و قدردانی می‌کنم. مردم اصفهان بار دیگر ثابت کردند مثل همیشه مدافع نظام هستند و همه با هم یک صدا با وحدتی قابل توجه نشان دادند که همان قدر که مطالبه گر هستند در عین حال همچنان دلسوز نیز هستند و انقلاب شان را دوست دارند و امیدوارم که شرمنده این مردم خوب و مهربان نشویم.
 
زهرا شیخی گفت: باید در عرصه سبک زندگی تغییر و تحول ایجاد کنیم،چرا که خیلی از مصیبت‌هایی که در حوزه سلامت داریم وارد بحث درمانی شده است. بهبود وضعیت سلامت روح وجسم مردم در همه حوزه های اجتماعی اقتصادی و معیشتی تاثیر دارد.
 
او ادامه داد: از یک جایی باید به عقب برگردیم و نگاه کنیم که چه شد که آمار سرطان استان اصفهان رو به افزایش است؟ چه شد که آمار مبتلایان به ام اس اضافه می‌شود؟ و چرا حال مردم بد است روحیه خوبی ندارند، دائما مضطرب هستند؟ همه این موارد روی اقتصاد استان و کشور تاثیر می‌گذارد، روی معیشت مردم اثر می‌گذارد و به نوعی حلقه‌های زنجیری هستند که در هم تنیده شدند و اثر معکوس می‌گذارند.

نماینده منتخب مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به ضرورت پیشگیری از بیماری گفت: نگرانی‌هایی که در تعرفه‌های متفاوت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی داریم به این اصل باز می‌گردد که چرا باید بیماری‌های سخت اتفاق بیفتد؟ چرا باید نگران بحث دارو و تحریم باشیم؟ از همین رو بهتر است از پیشگیری شروع کنیم.

شیخی عنوان کرد: در پیشگیری نیز فقط بحث‌های جسمانی مطرح نمی‌شود بحث‌های روانی و موضوعاتی که مستقیما با سبک زندگی در ارتباط هستند نیز حائز اهمیت است که در این خصوص مجلس، صدا و سیما و دانشگاه‌ها باید دست به دست هم دهند تا تغییرات مناسب در سبک زندگی اتفاق بیفتد.

او افزود: در بحث سلامت اصولی را داریم که بحث آب و هوا، ورزش، تغذیه، اضطراب و استرس را مطرح می‌کند و هر کدام از این حوزه‌ها جای کار دارند. در مورد آب و هوا گفتنی است ۶۰ درصد از صنعت کل کشور در استان اصفهان و اطراف شهرستان اصفهان است به همین دلیل با آلودگی هوا مواجه هستیم، این موضوع معضلی شده که باعث ایجاد بیماری می‌شود .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.