آموزش رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین

در گزارش زیر رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین ویژه نوروز را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تخم مرغ رنگی یکی از زیباترین وسایل در سفره هفت سین است که مورد علاقه بچه‌ها است. ما در این مطلب به شما خواهیم آموخت که چطور تخم مرغ‌های رنگی سفره هفت سینتان را زیباتر کنید.

۱-می توانید تخم مرغ‌ها را در آب لبو یا آب سبزیجات مثل اسفناج یا جعفری و یا پوست پیاز و آب انار و زرشک بجوشانید تا آن‌ها را به رنگ‌های بنفش، سبز و صورتی درآورید.

۲- با استفاده از اسپری‌های رنگی طلایی یا نقره‌ای آن‌ها را یکدست رنگ کنید.

۳-درون قهوه یا نسکافه جوشانده و به رنگ قهوه‌ای درآورید که می‌توانید همینطور ساده داخل جا تخم مرغی گذاشته و یا دور آن را با ربان تزیین کنید

۴- تخم مرغ‌ها و چند تخم بلدر چین را با استفاده از کاغذ‌های زرورقی رنگی که به راحتی دور آن‌ها پیچیده می‌شود تزیین کنید و کنار هم در سبد قرار دهید.

آمورش رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین

۵-دو طرف تخم مرغ را با سوزن و با احتیاط سوراخ کرده تا بتوانید تخم مرغ‌ها را خالی کنید سپس روی آن‌ها را به هر شکلی که می‌خواهید نقاشی کرده و با استفاده از نخ‌های رنگی یا روبان‌های رنگی که از آن‌ها رد می‌کنید به درختچه‌های زینتی کوچکی که می‌توانید بر سر سفره هفت سین عید نوروز قرار دهید آویزان کنید.

نکته: نقاشی روی تخم مرغ‌ها را هم می‌توانید با مداد شمعی، آب رنگ، گواش و مداد رنگی انجام دهید و هم دور تخم مرغ‌ها را قبل از جوشاندن پار چه‌های رنگی که رنگ می‌دهد پیچیده، با نخ دور تا دور آن‌ها را محکم کنید و داخل ظرف آب جوش بجوشانید تا به شکل‌های جالبی آن‌ها رنگ آمیزی شوند.

۷- می‌توانید از تخم بلدر چین‌های کوچک رنگ شده نیز در کنار تخم مرغ‌ها استفاده کنید.۸-تخم مرغ‌ها را همینطور ساده یا رنگ شده داخل سلفون‌های کوچک گذاشته و با روبان‌های رنگی بالای آن را پاپیون کنید.

آمورش رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین

۸-تخم مرغ‌ها را همینطور ساده یا رنگ شده داخل سلفون‌های کوچک گذاشته و با روبان‌های رنگی بالای آن را پاپیون کنید.

۹-از گل‌های پارچه‌ای کوچک آماده به همراه نوار‌های رنگی جهت تزیین تخم مرغ‌ها استفاده نمایید.

۱۰-از تخم مرغ شانسی‌ها یی که از شکلات و سکه پر کرده اید برای هدیه دادن به بچه‌ها نیز می‌توانید بر سر سفره هفت سین عید نوروز قرار دهید.

آمورش رنگ کردن تخم مرغ سفره هفت سین

 

منبع: آلامتو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار