کارشناس انرژی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

رشد صادرات برق در سال ۹۸/ ایرانیان باید با الگو برق مصرف کنند

مرادی گفت: وضع صادرات برق ما نسبت با سال ۹۷ بهبود پیدا کرده، اما این ارتقا تجهیزات ساختاری، دانش، فناوری و سیستم‌های بیشتر شود که بتوان به راحتی برق را صادر کرد.

حسن مرادی کارشناس انرژی  در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط صادرات برق کشور در سال  ۹۸ گفت: با توجه به بهبود وضع شبکه و افزایش نسبی تولید داخلی صنعت برق در نیروگاه‌های داخلی، به چندین کشور برق صادر شد، کشورهایی مثل ترکیه، عراق و دیگر کشورهای اطراف مقصد بازار صادرات برق کشور بودند.

او ادامه داد: وضع صادرات برق کشور رو بهبود است و  اگر شهروندان الگوی مصرف انرژی را رعایت کنند و علاوه بر کم مصرف کردن برق یک الگویی در کشور به وجود بیاید و آنهم اینکه در استان های شرقی که خورشید نسبت به استان های غربی زودتر طلوع می کند, رعایت بیشتری در صرفه جویی شود به طوری که با روشنایی خورشید چراغ های خانه خاموش شود.

صرفه جویی در مصرف برق  راهی برای افزایش صادرات برق

این کارشناس انرژی تاکید کرد: اگر بحث صرفه جویی جدی تر دنبال شود، صنعت برق کشور برای صادرات مشکلی نخواهد داشت و می توان این انرژی را به بسیاری از همسایگان انتقال داد  و جدای ارزی که به عنوان درآمد برای کشور  ایجاد می‌شود به این کشورها کمک انسانی هم شود و در حقیقت بتوان  داشته های کشور را با آنها تقسیم کرد.

مرادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مشکلات صادرات برق در سال ۹۸  چه بوده است؟ گفت: مشکلات صادرات برق بیشتر مربوط به شبکه توزیع برق بوده است، زیرا نوعا شبکه های توزیع وقتی که به مرز می‌رسند به شبکه‌های ضعیف تری تقسیم می‌شوند.

ارتقا تجهیزات ساختاری برای رشد صادرات برق

او اظهار کرد: برای صادرات برق لازم است که از خطوط انتقال فشار قوی استفاده شود و این خطوط را به مرزها وسعت دهیم تا بتوان از آن‌ جا برق را به کشورهای همسایه صادر کرد بنابراین می‌توان گفت که وضع صادرات برق ما نسبت با سال ۹۷ بهبود پیدا کرده اما این ارتقا تجهیزات ساختاری، دانش، فناوری و سیستم های بیشتر شود که بتوان به راحتی برق را صادر کرد.

این کارشناس انرژی در پایان  درباره پیش بینی صادرات برق در سال ۹۹ گفت: با توجه به تمهیداتی که وزارت نیرو در نظر گرفته است امید است که در سال ۹۹ میزان صادرات برق کشور افزایش پیدا کند و این افزایش صادرات قابل توجه و چشم گیر باشد.


بیشتر بخوانید: فعالیت رسمی بازار گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها آغاز شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار