فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد؛

جزئیات جدید از درگیری مرزبانان با گروهک‌های تروریستی در «جکیگور» / کشف سلاح‌های ساخت آمریکا

فرمانده مرزبانی ناجا جزئیات جدیدی از درگیری اخیر مرزبانان با اعضای گروهک‌های تروریستی در هنگ مرزی «جکیگور» ارائه داد.

جزئیات جدید از درگیری مرزبانان با گروهک‌های تروریستی در به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا جزئیات جدیدی از درگیری اخیر مرزبانان با اعضای گروهک‌های تروریستی در هنگ مرزی "جکیگور" ارائه داد و اظهار داشت: مرزبانی در روند برگزاری انتخابات دوم اسفندماه، علاوه‌بر اینکه با همکاری نیروی انتظامی مأموریت تأمین امنیت انتخابات و حفاظت از صندوق‌های رأی را برعهده داشت، مراعات از همه مرز‌های کشور نیز از اولویت‌های جدی مرزبانی بود.

او با بیان اینکه مرزبانی در انتخابات اخیر در همه مرز‌های کشور، دریا و خشکی در آماده‌باش کامل و اقدامات دیپلماسی را با کشور‌های همسایه انجام داده بود، افزود: ماحصل این تلاش‌ها به برقرای امنیت کامل انتخابات و توقیف کشتی بزرگ حامل بیش از یک میلیون لیتر سوخت قاچاق در منطقه دریای عمان که مربوط به یکی از کشور‌های بیگانه بود، منجر شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: همچنین اخیراً در شش منقطه شرق کشور بیش از یک و نیم تن مواد مخدر کشف و نفراتی دستگیر، در مناطق حوزه خلیج فارس بیش از ۶ تن مواد کالا‌های قاچاق توقیف و در مرز‌های شرقی و غربی کشور تردد‌های غیرمجاز کنترل شد.

او ادامه داد: بعد از برگزاری جشن ملی انتخابات که در کمال امنیت برگزار شد، طی چند روز گذشته گروهک‌های معاند شنبه شب (۳ اسفندماه جاری) قصد نفوذ به خاک کشور را داشتند که با هوشیاری مرزبانان شناسایی و از نفوذ آن‌ها به خاک میهن جلوگیری شد.

سردار رضایی گفت: نیرو‌های مرزبانی قبل از هرگونه تحرک گروهک‌های تروریستی، از تجهیزات جدیدی که از استکبار جهانی و کشور‌های مزدور گرفته بودند، مطلع و مرزبانان پس از اطلاع از نفوذ و ورود آنان، تاکتیک‌های لازم اجرا و سپس درگیری‌هایی ایجاد و تلفاتی به دشمن تحمیل و اهدافشان خنثی و ناکام ماند، اما دو نفر از همرزمانمان را به شهادت رساندند.

او اظهار کرد: استکبار «فشنگ‌ها و نارنجک انداز‌های ۴۰ میلیمتری» ساخت آمریکا به این گروهک‌های تروریستی و مزدور‌ها که قصد ورود به کشور را داشتند، تحویل داده بودند که عملیاتشان، با هوشیاری مرزبانان در نقطه صفر مرزی خنثی شد.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه محل درگیری مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با گروهک تروریستی دقیقاً در نقطه صفر مرزی و مقر پست پایش مرزبانی با مرز کمتر از ۱۰ متر فاصله دارد، بیان کرد: گروهک‌های تروریستی از آن سوی مرز وارد و پس از مقابله جدی مرزبانان، مجددا به آنسوی مرز متواری شده بودند.

او با تاکید بر اینکه قطعاً باید مرز‌های مشترک، به‌صورت مشترک مدیریت شود، توضیح داد: در یک‌سال گذشته با کشور پاکستان در سطوح مختلف ارتباط و تعاملاتی برقرار کرده و ارتش و یگان‌های امنیتی پاکستان به منطقه آمده‌اند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی تاکید کرد: انتظار می‌رود دولت پاکستان این گروهک تروریستی را دستگیر و تحویل مرزبانان ایران دهد و این انتظار بی‌جایی نیست چراکه وقتیکه آن مزدوران تجاوز مرزی کرده، باید آنان دستگیر و تحویل ایران داده شوند.

سردار رضایی گفت: از دستگاه دیپلماسی و رده‌های مختلف پاکستان درخواست دستگیری این گروهک تروریستی را پیگیری کرده و باید دستگیر و تحویل ایران و دستگاه قضائی داده شوند.

گفتنی است؛ استواریکم "احمد رحمانی‌فرد" و سرباز "احمد توکلی" شنبه شب (۳ اسفندماه جاری) در درگیری با اعضای یک گروهک تروریستی در هنگ مرزی "جکیگور" به فیض شهادت نائل شدند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۱۳:۵۹ ۰۱ مرداد ۱۴۰۲
نصف سلاحهای که دست گروههای مخالف و تروریست هست از آمریکائی و روسی و چینی و کشورهای اروپایی تامین و تهیه میشه یک کشور مسئول همه این برنامه ها نیست جناب سردار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مرگ برآمریکا
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
درود بر شرفشون
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
درود بر شرفشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
مررررررگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس روباه صفت و منافقین و مزدوران کثیف شان.درود بر سپاه همیشه قهرمان درود بر مرزبانان مظلوم مان.روح شهدا شاد صلوات.اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۶:۱۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
خسته نباشید مرزبانان غیور کشور !!!! و شهادت دو تن از مربانان را به خانواده هایشاتسلیت و شهادتشان را تبریک میگویم !! خداقوت مرزبانان دلیر !!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
روح شهیدان عزیز مرزبان کشورمان شاد ویادشان گرامی باد و تسلیت و تبریک به خانواده آن عزیزان و کلیه مرزبانان عزیز کشورمان .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
روح شهیدان عزیز مرزبان کشورمان شاد ویادشان گرامی باد و تسلیت و تبریک به خانواده آن عزیزان و کلیه مرزبانان عزیز کشورمان .