نماینده ادوار مجلس گفت: تنها تفکری که می‌تواند اوضاع را مساعد کند وجود تفکر انقلابی در سطح کشور است.

مجلس دهم به جای اینکه وکیل مردم باشد وکیل دولت بود/تفکر انقلابی یعنی توجه و اعتمادمان را معطوف به ملت خود کنیم/حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود نبویان نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور باشکوه مردم در انتخابات دوم اسفندماه گفت: جا دارد که همه ما از مردمی که در این انتخابات شرکت کردند تشکر کنیم.

او ادامه داد: امروز مردم ما با شرایط سختی مواجه هستند و با بی تدبیری ضربات سختی به اقتصاد کشور ما وارد شده که متاسفانه مسئولان هم به جای اعتماد به توان داخلی به دشمنان این ملت رو کرده اند؛ اما با وجود تمام این موارد بازهم شاهد حضور مردم پای صندوق‌های رای بودیم که جا دارد در مقابل‌شان سر تعظیم فرود آورد.

نبویان با اشاره به مشکلات فعلی کشور، افزود: تورم بالای ۴۰ درصد و نزول ارزش پول ملی تنها اقداماتی است که نتیجه چشم اعتماد به غرب بود؛ متاسفانه مجلس دهم هم به جای اینکه وکیل مردم باشد، وکیل دولت بود و از تمام اقدامات دولت و ضرباتی که از سوی او به مردم وارد شد دفاع کرد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درباره وظایف مجلس آینده نیز گفت: در ابتدا باید ریل تفکر غرب‌گرایی تغییر کند، زیرا شاهد بودیم که از همان ابتدا به صراحت می‌گفتند چنانچه با غرب توافق شود تمام مشکلات ما حتی کمبود آب و آلودگی هوای کشور حل خواهد شد، در حالی که هیچ یک از این موارد رخ نداد؛ به تعبیری دیگر آنها معتقد بودند که مشکلات ما صرفا با روی آوردن به همسایه مان حل خواهد شد و شعار اصلی شان «ما نمی‌توانیم بود»؛ موضوعی که باید تغییر کند چرا که این تفکر در شان مردم ما نیست.

او با اشاره به مشکلات امروز کشور، ادامه داد: الان ما نفت خام را به کشور‌های دیگر می‌فروشیم و کشور‌های دیگر آن را تبدیل به فراورده کرده و مجددا به ما می‌فروشند و این برنامه اصلی دولت است که بفروشیم و بخوریم و اگر سایر کشورها نفت ما را هم نخریدند با گرانی کالاهایی نظیر بنزین کسری بودجه خود را جبران می‌کند؛ تدبیر غلطی که به معیشت مردم ما ضربه زده و سفره‎‌شان را کوچک کرده است .

نبویان وجود تفکر انقلابی را چاره مشکلات کشور دانست و افزود: تنها تفکری که می‌تواند اوضاع را مساعد کند، تفکر انقلابی است و تفکر انقلابی یعنی اینکه  توجه و اعتمادمان را معطوف به ملت خود کنیم نه اینکه به غرب چشم بدوزیم.

فعال سیاسی اصولگرا درباره ویژگی نماینده مجلس نیز گفت: نماینده انقلابی باید پاک دست بوده، اهل اختلاس نباشد و زندگی اشرافی نداشته باشد، نه اینکه در توجیه حقوق نجومی خود بگوید که ما جزو ذخایرز نظام هستیم؛ همچنین نباید دلبسته غرب بوده یا خود دوتابعیتی باشد و بچه‌هایش ساکن سایر کشورها باشند؛ انشاالله این موارد در مجلس آینده لحاظ شده و به سمت حل مشکلات کشور برود.

او درباره علت کاهش مشارکت مردم نسبت به سایر دوره‌ها نیز گفت: متاسفانه هر زمان که دولت به دست تفکر غرب‌گرا باشد شاهد کاهش مشارکت هستیم؛ زیرا بلد نیستند کشور را اداره کنند و صرفا اعتماد به غرب را باعث حل مشکلات کشور می‌دانند، اما با افزایش مشکلات موجب دلسردی مردم می‌شوند، اما با این حال حضور مردم نسبت به تمامی کشورهایی که ادعای دموکراسی دارند بیشتر بوده و بازهم جای تشکر از تمام مردم عزیزمان دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
با سلام
فرصت 90 روز برای تشکیل مجلس جدید، می تواند راه گشای بسیاری مشکلات کشور شود .
بر همین اساس برای سرعت بخشیدن به اقدام های مجلس آینده، پیشنهاد می کنم، نماینده های منتخب در مکان مجلس قدیم دور هم جمع شده و به شرح زیر اقدام نمایند :
1) مطالعه قانون
2) پیش انتخاب رئیس و نائب رئیس مجلس
3) بررسی کارشناسی برخی موضوعات، همچون معیشت مردم، بهبود اقتصاد و ...
4) بررسی موضوع پالرمو و ... برای جلوگیری از خسارت بیشتر این موضوع به کشور
5) بررسی رفع موانع تولید و اشتغال و ...
5) بررسی بودجه سال 1399 و رفع مشکلات آن
6) و دنیایی کار دیگر
کارمند بانک هستم ( قضایی )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
کاش به جای تشکر زبانی کاری برای رفع بیعدالتی درجامعه انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۴۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
بنام خداوند جان و خرد :
نماینده ادوار مجلس گفت:مجلس دهم به جای اینکه وکیل مردم باشد وکیل دولت بود/ تفکر انقلابی یعنی توجه و اعتماد به داخل .
درود و خداقوت و دمت گرم آقا سید انشاءالله مجلس جدید با اتحاد و همدلی نماینگان مردم باشند و در تمامی تصمیمگیریهای خرد و کلان در راس تمامی امور باشند با اقتدار و قدرت و عادلانه از حق و حقوق مردم دفاع کنند و بدانند که تمامی نمایندگان مجلس تک به تکشان در قبال مردم ایران عزیزمان مسئولند . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
امید به خدا برای آینده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
باشه قبول. ولی اگه نتونستین تو این چهار سال کاری بکنید لطفا خونه نشین بشید
آخرین اخبار