"لطفا تولید" پیگیری می‌کند؛

بنگاه های اقتصادی نیازمند حمایت های ویژه دولت!

بعضی از تولیدکنندگان بخاطر نبود حمایت مسئولین از ادامه کار باز مانده اند.

ارجمندی لطفا تولید 2 / حمایت از تولید داخلیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در بسته "لطفا تولید" پیگیر مشکلات تولید فعالان اقتصادی ایرانی هستیم.

اگر برای شما هم در تولید مشکلاتی ایجاد شده است لطفا در خبر موانع و مشکلات تولید را به ما بگویید با ما در میان بگذارید.


 بیشتر بخوانید: دسترسی به بانک اطلاعاتی بازارهای هدف برای همه تولیدکنندگان یکسان نیست


با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تحریم‌های نفتی که علیه ایران صورت گرفته است باید راهکار‌های متفاوتی برای رشد اقتصاد تک محصولی خود پیش بگیریم که یکی از مهمترین نکته‌هایی که رهبری در امسال (۹۸) به آن توجه کرد علاوه بر رونق تولید داخلی که به آن را هنوان سال ۹۸ گذاشت، توجهخاص به تولید داخلی برای قوی شدن کشوربود.

این توجهات شامل افزایش تولید کیفی و کمی صنعت کشور است، و به جز آن آسان شدن مسیر تولیدکننده‌های کوچک و بزرگ این مرز و بوم است. به طوری که اگر در بعضی از محصولات به خود کفایی رسیدیم از واردات آن جلوگیری کنیم که این راهبرد درجهت تقویت تولید داخلی است.

باید یک برنامه ریزی دقیقی در این زمینه انجام شود، اگرچه که سال ۹۸ رو به اتمام است، اما رونق تولید باید سر لوحه کلی اقتصاد کشور ما باشد چرا که بعضی از تولیدکنندکان با حمایت مسئولین و دولت میتوانند علاوه بر رشد اقتصاد کشور، اشتغال زایی بسیاری هم تولید کنند.

همچنین با به وجود آمدن رشد فعالیت تولیدی انگیزه‌ای برای دیگر تولید کنندگان هم بوجود می‌آید که در این مسیر گام‌های بیشتر و بهتری بردارند. اما نبود حمایت‌های دولتی علاوه بر تعطیلی بعضی از شرکت‌های تولیدی رمق این افراد را برای ادامه کار از آن‌ها سلب کرده است.

یکی از تولید کنندگان داخلی پیامی برای ما ارسال کرد تحت عنوان: " سلام من تولید کننده هستم از بس آهن گرون شده دیگه سرمایه در گردشم جواب نمیده‌ای مسعولین اصلا به فکر تولید نیستند"

اگرچه که حمایت از تولید داخلی کاری یک شبه نیست تا بتوان آن را انجام داد، ولی از طرفی کشور هم در شرایط خوبی قرار ندارد که هم مسئولین و هم تولیدکنندگانبخواهند آن را به زمان موکول کنند.

هر وارداتی بد نیست، لطفا واردات!

در بعضی از موارد دولت با جلوگیری از واردات موجب آسیب به اقتصاد کشور شده است مثل جلوگیری از واردات مواد اولیه در صنعت تولیدی کشور که برای آن میتوان از صنعت رنگ سازی، خودروسازی و دیگر قطعات مورد نیاز برای حرکت چرخ دنده‌ها نام برد.

باید مواد اولیه‌ای وجود داشته باشد که چرخ‌های تولیدی به فعالیت خود شروع کنند که بخاطر هزینه‌های گمرکی سنگین یا منع ورود این محصولات تولید کنندگان دچار آسیب شده اند.

منع ورود مواد اولیه خارجی به هدف خودکفایی تولید این محصولات به منظور کمک به تولید داخلی نه تنها صورت نمی‌گیرد بلکه مانع تولید داخلی هم می‌شود دولت باید اجازه ورود این محصولات اولیه را برای مدت کوتاهی با هزینه گمرکی پایین بدهد تا این عمل به عنوان مسکنی برای اقتصاد کشور عمل کند حتی اگر این کار برای مدت کوتاهی در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار