اکونومیست فاش کرد؛

تنها ۱۴ درصد انگلیسی‌ها به سیاستمداران خود اطمینان دارند

بر اساس نتایج یک نظرسنجی، در حالی که ۸۱ درصد انگلیسی‌ها به قضات اطمینان دارند، تنها ۱۴ درصد آنان به سیاستمداران اعتماد دارند.

تنها ۱۴ درصد انگلیسی‌ها به سیاستمداران خود اطمینان دارندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه اکونومیست در حساب کاربری خود در اینستاگرام پستی با عنوان «ستیز بوریس جانسون با قضات انگلیس» منتشر کرد و ذیل آن نوشت: نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد در حالی که ۸۱ درصد مردم انگلیس به قضات اطمینان دارند، ‏ تنها ۱۴ درصد آنان به سیاستمداران اعتماد دارند.

در ادامه این پست آمده است: دولت جانسون بر این باور است که توازن قوا بیش از حد از سیاستمداران به سوی صنف غیرانتخابی وکلایی رفته که دیدگاه هایشان با رای دهندگان همخوانی ندارد. در اینکه طی چند دهه اخیر قدرت قضات افزایش یافته، جای هیچ تردیدی نیست. اما هرس کردن قدرت بخش قضایی انگلیس دشوار خواهد بود.

الگوگیری نخست‌وزیر انگلیس از رئیس‌جمهور آمریکا به ویژه پس از برگزیت، نگرانی‌هایی بسیاری را در میان مردم و سیاستمداران انگلیسی برانگیخته است.

برخی رسانه‌ها در انگلیس معتقدند بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور گویی کتابچه راهنمای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را باز کرده و مطابق دستور‌های وی اقدام می‌کند.

به طور مثال، خبرنگارانی که منتقد سیاست‌های نخست‌وزیر انگلیس باشند اجازه حضور در نشست‌های مطبوعاتی را ندارد؛ تحلیلگران این اقدام بوریس جانسون را مانند دونالد ترامپ می‌دانند. رسانه‌ها در انگلیس اعلام کردند نخست وزیر این کشور به اعضای دولت دستور داده از حضور در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی منتقد نیز خودداری کنند.


بیشتر بخوانید: روش ترامپیِ بوریس جانسون در نشست‌های مطبوعاتی


با این حال به تازگی اقدام بوریس جانسون برای اعطای مجوز به شرکت هواوی به منظور راه اندازی اینترنت نسل پنجم انگلیس، بین این دو متحد اختلافاتی را ایجاد کرده است. ترامپ این اقدام جانسون را «خیانت» توصیف کرده است. 

دولت انگلیس اعلام کرد این کشور به شرکت هواوی چین اجازه خواهد داد در زمینه ساخت شبکه‌های نسل پنجم به طور محدود فعالیت کند و حال آنکه ترامپ پیشتر آشکارا از لندن خواسته بود از همکاری با هواوی دست بکشد. کارشناسان معتقدند این تصمیم دولت انگلیس شکستی دیگر را برای ترامپ در مقابله با چین آن هم در یکی از متحد‌ترین کشور‌ها با آمریکا و دوست سنتی آن رقم زد.

اختلافات واشنگتن و لندن بر سر این غول مخابراتی به حدی بالا گرفته که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، را راهی انگلیس کرد. یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد اتحادیه اروپا فعالیت‌های این شرکت بزرگ چینی را در اروپا ممنوع نخواهد کرد.

آمریکا به شدت علیه شرکت هواوی چین موضع گرفته و مدعی است با حضور این شرکت در کشور‌های دیگر، اطلاعات حساس به دست چینی‌ها خواهد رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مردم ما چطور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خوب زیاد نمانده به اینگلیس برسیم
Iran (Islamic Republic of)
asal
۰۹:۵۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سرتون تو اوضاع و احوال مملکت خودمون باشه فعلا مردم ایران هیچ کس از مسئولین راضی نیست
آخرین اخبار