کدام نوع آنفولانزا از همه خطرناک‌تر است؟

آنفولانزا داری سه نوع اصلی B، A و C است که از این میان نوع A دائماً در حال تغییر است و به‌طور کلی مسئول آنفولانزا‌های بزرگ مسری در جهان است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه انواع آنفولانزا‌ها به‌طور یکسان ایجاد نمی‌شود و در نتیجه بیماری و علائم آن نیز در افراد یکسان نخواهد بود. در ادامه به بررسی انواع مختلف آنفولانزا پرداخته می‌شود:

آنفولانزا یک عفونت مسری تنفسی است که در اثر آن انواع ویروس‌های آنفولانزا ایجاد می‌شود. این ویروس از طریق غشا‌های مخاطی بینی، چشم‌ها یا دهان وارد بدن می‌شود. این بیماری حتی می‌تواند از طریق لمس مناطق آلوده منتقل و آلودگی ایجاد کند.

انواع مختلف آنفولانزا کدام است؟

به‌طور کلی سه نوع ویروس آنفولانزا وجود دارد: B، A و C. نوع A و B باعث همه‌گیری سالانه آنفولانزا می‌شود که حداکثر ۲۰ درصد از جمعیت دنیا را تحت‌الشعاع قرار داده و به درد، سرفه و تب‌های بالا مبتلا می‌کند. با وجودی‌که نوع C این بیماری هم به آنفولانزا منجر می‌شود، ولی نشانه‌های آن کمتر از دو نوع قبلی شدید است.

آنفولانزای نوع A
این نوع از ویروس آنفولانزا با وجودی‌که قادر به آلوده کردن حیوانات است، ولی بیشتر مبتلایان این بیماری را از حیوانات دریافت می‌کنند. پرندگان وحشی معمولاً به عنوان میزبان این ویروس آنفولانزا عمل می‌کنند.

ویروس آنفولانزای نوع A دائماً در حال تغییر است و به‌طور کلی مسئول آنفولانزا‌های بزرگ مسری در جهان است. ویروس آنفلوانزا A ۲ (و انواع دیگر آنفولانزا) توسط افرادی که از قبل آلوده شده‌اند گسترش می‌یابد. متداول‌ترین مناطق منتقل‌کننده آنفولانزا سطوحی است که افراد آلوده آن را لمس و یا در آن عطسه کرده‌اند.

آنفولانزای نوع B

برخلاف آنفولانزای نوع A، این نوع از ویروس آنفولانزا فقط در انسان یافت می‌شود. آنفولانزای نوع B ممکن است باعث بروز واکنش کمتری نسبت به ویروس آنفولانزای نوع A شود، اما در مواردی آنفولانزای نوع B هم می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

ویروس‌های آنفلوانزا نوع B همه‌گیر نیست.

آنفولانزای نوع C

ویروس‌های آنفلوانزای نوع C در افراد نیز یافت می‌شود با این حال خفیف‌تر از هر دو نوع A یا B است. به‌طور کلی انسان‌ها کمتر از طریق این نوع ویروس مبتلا می‌شوند، ولی در صورت ابتلا خفیف‌تر از دو نوع دیگر است. ویروس‌های آنفلوانزای نوع C باعث همه‌گیری نمی‌شود.

آیا انواع مختلف ویروس‌های آنفولانزا هر ساله به جمعیت انسان‌ها آسیب می‌رساند؟

گونه‌های مختلف ویروس آنفولانزا در گذر زمان جهش‌یافته و جایگزین گونه‌های قدیمی‌تر می‌شود به همین دلیل برای اطمینان از جدیدترین گونه ویروس آنفولانزا باید سالانه واکسن آن را دریافت و بدن را نسبت به عوارض آن ایمن کرد.

منبع: آنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار