نکات بهداشتی به خانواده‌ها برای پیشگیری از ویروس کرونای جدید

فوق تخصص عفونی کودکان در مرکز آموزشی شهید دستغیب گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای از جمله آسم، دیابت یا مشکلات قلبی و افراد با سنین بالا بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری کرونا هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرحیم کدیور فوق تخصص عفونی کودکان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب بیان کرد: عامل ایجاد بیماری کرونا جدید (کووید – ۱۹) یک ویروس است و نشانه‌های این بیماری ممکن است از فردی که هیچ گونه نشانه‌ای ندارد تا علائم سرماخوردگی ملایم و یا علائم بسیار شدید تنفسی مانند پنومونی (عفونت ریه) و حتی مرگ در افراد مختلف، بروز کند.

او، تصریح کرد: این بیماری در اثر ویروسی که در ترشحات تنفسی فرد آلوده است، پخش می‌شود، که بهترین راه پیشگیری از این بیماری، رعایت بهداشت فردی از جمله ماندن فرد در خانه و خارج نشدن از منزل جز در موارد ضروری مانند مراجعه به پزشک، خودداری از شرکت در تجمعات مانند میهمانی ها، تولد‌ها یا اماکنی که ضرورتی ندارند، شستشوی اصولی همه سطوح و دست‌ها با آب و صابون است.

کدیور ادامه داد: در زمان عطسه و سرفه باید با دستمال کاغذی، کامل دهان و بینی خود را بپوشانیم و به سرعت آن را به شکل بهداشتی دفع کنیم و در سطل زباله درب دار بندازیم و در زمان عطسه ناگهانی نیز، باید با استفاده از آرنج از پخش شدن ترشحات دهانی جلوگیری کنیم.

فوق تخصص عفونی کودکان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت الله دستغیب افزود: زدن ماسک برای افراد سالم ضرورتی ندارد، اما افراد بیمار باید از ماسک استفاده کنند تا از انتقال ترشحات دهانی به دیگران پیشگیری کنند، هرچند ماسک معمولی جلوی عبور ویروس را نمی‌گیرد، اما به عنوان مانعی برای عبور ترشحات تنفسی است.

او، اضافه کرد: ماسک فیلتردار۹۵ N هم برای افراد خاص در بیمارستان‌ها و در بخش‌های بستری استفاده می‌شود که افراد عادی لزومی به استفاده از این ماسک را ندارند.

کدیور اظهار کرد: توصیه بسیار مهم این است که با خود مراقبتی چنان بهداشت فردی را رعایت کنیم تا ویروس کرونای کمتر آلوده شده کرونا در سطح جامعه کنترل شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.