محمدی: انتظارات در برخی از اوزان برآورده نشد/ تمام تمرکزمان روی کسب سه سهمیه المپیک است

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: از امروز تمام تمرکزمان را روی کسب سه سهمیه المپیک باقی مانده می‌گذاریم.

غلام رضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مدال آوری در رقابت‌های اخیر کشتی اظهار داشت: تیم ملی در سال جاری ۲ بار به مسابقات قهرمانی آسیایی اعزام شد که در رقابت‌های چین صاحب ۷ مدال طلا، ۳ برنز و در رقابت های هند ۲ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز را به دست آوردیم.  

وی افزود: ما باید به صورت هدفمند به تورنمت‌های مختلف اعزام شویم که رقابت‌های قهرمانی آسیا هم شامل آن می‌شود. ما اهداف متعددی برای اعزام به هندوستان در ذهن داشتیم که یکی از آن‌ها اعزام چند کشتی‌گیر جوان مانند علیرضا سرلک، مجید داستان، امیرحسین مقصودی، امیرحسین حسینی، احمد بذری و علی سوادکوهی به تورنمنت اخیر بود. ۳ یا ۴ کشتی‌گیر باتجربه مانند پرویز هادی و حسین‌خانی هم به همراه جوان‌ها در این رقابت‌ها حضور داشتند.

او در ادامه بیان کرد: تیم نسبتا جوان بود و باید قبول کردن که در بعضی از اوزان بچه‌ها دور از انتظار ظاهر شدند و انتظارات ما را نتوانستند به نمایش بگذارند. این افت و خیز‌ها در ورزش طبیعی است، اما طبق صحبتی که با پرویز هادی داشتیم او در این مسابقات واقعا غافلگیر شده بود. شخصا در مورد نحوه کشتی گرفتن کشتی‌گیر قزاقستانی با او صحبت کردم و فنی که او اجرا کرده بود را به پرویز گوشزد کرده بودم، اما متاسفانه این فن روی او اتفاق افتاد. ما باید از این مسابقات درس بگیریم و برای مسابقات بزرگ‌تر تجربه‌اندوزی کنیم.

محمدی با بیان اینکه در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک کشتی آزاد قطعی شده است عنوان کرد: در وزن ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه المپیک را گرفته‌ایم. باید در ادامه باهوش‌تر و با ضریب اشتباه کمتر عمل کنیم تا ۳ سهمیه دیگر را بتوانیم به دست آوریم. خدا را شکر یک سهمیه را در سنگین وزن به دست آوردیم که به منزله سبک شدن کار ما است. تیممان در قزاقستان سوم دنیا شد که خبر خوبی برای کشتی است. تمام تمرکز ما برای رسیدن به سهمیه در اوزان ۶۵، ۷۵ و ۹۷ کیلو بوده که کار سختی است و امیدوارم در قرقیزستان به حداکثر سهمیه برسیم.

او گفت: از امروز تمام تمرکز ما روی گرفتن این ۳ سهمیه است و امیدواریم در این ۲ اردوی پیش  نفراتمان را به خوبی بشناسیم و با شناخت بیشتر به قرقیزستان برویم تا سهمیه را قطعی کنیم. یک یا ۲ تورنمت دیگر را در دستور کار داریم که باید برای آماده سازی درست در این رقابت‌ها برنامه ریزی کنیم.


بيشتر بخوانيد: بازگشت کاروان تیم ملی کشتی آزاد به کشور


انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار