وال عظیم‌الجثه‌ای که باعث ترس قایق‌سواران شد

قایقی که ماجراجویانه یک وال ۲۰ تنی را دنبال می‌کرد با واکنش شدید وال روبه‌رو شد.

بفلبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همگی می‌دانیم که انسان‌ها و حیوانات ویژگی‌های مشابه زیادی دارند که در برخی موارد واکنش‌های آنان را تا حدودی شبیه به یکدیگر می‌کند. یکی از این ویژگی‌های مشابه، دفاع از خانه و خانواده در برابر دشمن یا موجودی است که برای آنان احساس خطر ایجاد کند یا امنیتشان را به خطر بیاندازد. همانطور که انسان‌ها در این شرایط، اقدام به دفاع از خودو خانواده‌شان  می‌کنند، حیوانات نیز در چنین مواقعی به دشمن حمله کرده یا حتی خود را سپر بلای عزیزانشان می‌کنند.
در ویدئویی که به تازگی در یکی از سایت‌های خارجی منتشر شده‌است نهنگ‌گوژپشتی نشان داده می‌شود درحالیکه نسبت به قایقی تفریحی که وارد حریم امن او و خانواده‌اش شده و امنیت آن‌ها را بر هم زده است واکنش نشان داده و به نشانه اعتراض و تهدید، از آب‌ها بیرون می‌پرد به طوری که گویا با به رخ کشیدن عظمتش سعی در ترساندن مسافران قایق دارد تا آن‌ها را از خود دور کند. با این حال ملوان این قایق، ماجراجویانه این وال ۲۲ تنی را دنبال کرده و آن را عصبانی تر می‌کند تا جایی که با پرش‌های پی در پی وال، قایق صدمه دیده و می‌شکند.

بفل

بفل

وال‌ها بزرگترین موجودات کره‌زمین هستند که از هوش بالایی برخوردارند و با وجود برخورداری از باله و زندگی در آب، اما جزو پستاندارن به حساب می‌آیند، این موجودات عضوی به عنوان دندان ندارند و آرواره‌های موجود در بالا و پایین دهان آن‌ها این امکان را برایشان فراهم می‌کند که ماهی‌های کوچک‌تر را در دهان به دام بیاندازند، و پس از اینکه آرواره‌های شانه‌مانند در یکدیگر قفل می‌شوند آب اضافی که همراه با ماهی‌ها به دهانشان وارد شده خارج می‌شود و آن‌ها در انتها فقط ماهی ها را می‌بلعند.

طبق تحقیقات انجام شده، این حیوانات نسبت به هم‌نوعان و حتی موجودات ضعیف‌تر از خودشان مانند فوک یا انسان، حس نوع‌دوستی و روحیه نجات بخشی داشته و در هنگام مواجه با خطر، برای نجات جان آنان، داوطلبانه به کمکشان می‌آیند. وال‌ها روزانه به میزان ۲ تن از موجودات دریا تغذیه می‌کنند که این ۲ تن، ۴ وعده غذایی نیم تنی را شامل می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.