سخنگوی دولت مطرح کرد؛

با اتکا به توان کشور؛ نیازمان برای مقابله با کرونا را برطرف می‌کنیم

ربیعی تصریح کرد: با توجه به توان و تکنولوژی که در کشور ما وجود دارد ما قادر هستیم نه‌ تنها نیاز کشور، بلکه نیاز سایر کشور‌ها را هم برطرف کنیم.

با اتکا به توان کشور؛ نیازمان برای مقابله با کرونا را برطرف می‌کنیمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست مقابله با کرونا که در ساختمان وزارت صمت برگزار شد، اظهار کرد: کرونا مسئله‌ای جهانی است که اغلب کشور‌های جهان را درگیر خود کرده است. این بیماری را بیماری بی‌تفاوت می‌نامند چرا که همه را به یک میزان تحت تأثیر قرار می‌دهد و یکی از بزرگترین بیماری‌های است که به سرعت در جهان گسترش یافته است.


بیشتر بخوانید: واردات ماسک آزاد شد 


او با اشاره به جهش‌های پیش آمده برای این ویروس در آب و هوا‌های مختلف گفت: ما باید کنار هم قرار بگیریم چرا که این بیماری بر عوامل مختلفی تأثیر گذاشته و کنترل آن هم نیاز به عزم ملی دارد.

ربیعی با اشاره به فعالیت‌های سودجویان تصریح کرد: ما باید امروز به جامعه و مردم نگاه کنیم؛ با توجه به توان و تکنولوژی که در کشور ما وجود دارد ما قادر هستیم نه‌ تنها نیاز کشور، بلکه نیاز سایر کشور‌ها را هم برطرف کنیم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: بی‌شک آیندگان پزشکان امروز را مورد تقدیر قرار خواهند داد و فعالیت امروز ما را قضاوت خواهند کرد پس باید به طور جدی در آن فعالیت کنیم؛ همه ما در کنار هم باید این عرصه بزرگ را کنترل کنیم.

ربیعی از برگزاری جلسه‌ای با رئیس جمهور در بعد از ظهر امروز و برای انتقال نتایج این جلسه خبر داد و گفت: ما در این زمینه کشور صادقی بودیم و به زودی اخبار زیادی از کشور‌هایی که به دلایل مختلفی از جمله اقتصاد ورود این ویروس را کتمان کردند منتشر خواهد شد.

او تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام برای مبارزه با این ویروس حفظ آرامش در جامعه است؛ ما با اعتماد به هم و نظام بهداشتی کشور می‌توانیم از این مشکل عبور کنیم.

ربیعی بیان کرد: شوک مصرفی اتفاقی بود که در هر کشوری اتفاق می‌افتد، اما سوداگری‌های صورت گرفته در شأن ملت ایران نبود. امروز میدانیم که توان تولید اقلام بهداشتی برای ۳ برابر نیاز کشور را داریم و می‌توانیم صادرات هم انجام دهیم.

سخنگوی دولت با اشاره به بالا بودن سطح استاندارد تولیدات کشور گفت: در بخش ضد عفونی‌کننده‌ها می‌توانیم به سمت بازار حرکت کنیم؛ صحبت‌هایی از مجوز‌های ۲۴ ساعته انجام شد که برای تغییر روند تولید یا مواردی از این قبیل به کار خواهد رفت.

او تأکید کرد: در چند ماه آینده شاهد هیچ افزایش قیمتی در مواد شوینده نخواهیم بود و با سودگران و حتی کسانی که محصولات خود را به سوداگران میفروشند برخورد خواهد شد.

ربیعی بیان کرد: با تمام محدودیت‌هایی که وجود دارد ارز دولتی برای دارو و تجهیزات پزشکی برای سال بعد هم در نظر گرفته شده و به دست فعالان این حوزه خواهد رسید. در بحث الکل هم نیاز به تجدید نظر داریم.

سخنگوی دولت از توان تولید لباس ضد ویروس برای واحد‌های درمانی خبرداد و گفت: همه ما برای عبور از بحران باید فداکاری کنیم و امروز تولیدکنندگان ما برای افزایش تولید و برای تأمین نیاز مردم فداکاری می‌کنند؛ فداکاری مردم هم مدارا با شرایط است، نباید با افزایش بی‌رویه تقاضا واحد‌های تولیدی را دچار فشار بیش از حد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار