هشدار وزیر بهداشت به مردم؛

شهر‌های آلوده به کرونا را ترک نکنید

نمکی گفت: با ترک شهرهای آلوده به ویروس کرونا، ما را مجبور به قرنطینه اجباری و مدل‌های بسیار سنتی و قدیمی نکنید.

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه خبر ضمن قدردانی از رسانه ملی در خبررسانی گفت: ما در راستای بسیج ملی «کرونا را شکست می‌دهیم» مانند بسیج ملی کنترل فشار خون و بسیاری از کار‌های بزرگ دیگر که همه در کنار هم بودیم، این مسئله را هم شکست می‌دهیم.

او ادامه داد: امیر سیاری از طرف ارتش جمهوری اسلامی به وزارت بهداشت آمدند تا مواضع خود را در رابطه با همکاری‌های بین بخشی اعلام کنند. ارتش شریف و بزرگوار همیشه در کنار مردم ایران و در کنار همکارانم در نظام سلامت، در روز‌های سخت حاضر بودند.

نمکی گفت: تصمیم‌هایی اتخاذ شد که از ظرفیت‌های بی‌بدیل و بسیار مهم ارتش جمهوری اسلامی استفاده کنیم؛ این ظرفیت‌ها به ویژه در رابطه با ضد عفونی کردن انبوه مراکز نیازمند پاکسازی و ضدعفونی، کنترل معابر و ورودی‌های شهر‌ها و مراکز مهمی که ما از این مجموعه باید کمک بگیریم، وجود دارد.

وزیر بهداشت افزود: ارتش در بعضی از قرنطینه‌هایی که طبق روال معرفی می‌کنیم، کمک خواهد کرد و همچنین از همه مهمتر کمک‌های تیم پزشکی و پرستاری و لجستیک ارتش جمهوری اسلامی و در موقعیت‌هایی که نیاز به کمک داریم، کنار نظام سلامت خواهد بود.
بیشتر بخوانید: کرونا در ایران؛ تعداد مبتلایان به ۹۵ نفر افزایش یافت
نمکی خطاب به مردم گفت: نقاط بسیار آلوده مانند شهر‌های مقدس قم به شدت تحت کنترل قرار گرفته و میزان بیماران ترخیص شده رو به افزایش است. میزان ورودی‌ها اگرچه در بعضی نقاط افزایش پیدا کرده است، اما خوشبختانه موارد مثبت ما نسبت به روز‌های قبل در مناطق پیشین رو به کنترل گذاشته است. در بعضی از نقاط کشور اکثر افراد مسافران شهر قم بودند.

او بیان کرد: بار‌ها اعلام کردیم به شیوه قرنطینه کردن شهر به خاطر اعتماد به آموزش و فرهنگ مردم، اعتقادی نداریم؛ از مردم خواهش می‌کنم که واقعاً شهر‌های آلوده اعلام شده را به ویژه قم ترک نکرده و ما را مجبور به قرنطینه اجباری و مدل‌های بسیار سنتی و قدیمی نکنند.

نمکی گفت: خوشبختانه با ورود گسترده صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌های اجتماعی به عرصه همراهی با ما، مردم بسیار هوشمندانه عمل می‌کنند و اگر بتوانیم با رعایت مسائل بهداشتی در کنار هم باشیم، ان شاءالله به زودی خواهیم توانست کرونا را مانند بقیه موارد که به ما فشار می‌آورد، شکست بدهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۸
تورو خدا قرنطینه کنید
Iran (Islamic Republic of)
مامان
۱۸:۲۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام آلودگی رو مسافرانی که برای خرید عید جابجا میشن پخش میکنن.لطفا قرنطینه کردن رو شروع کنین.یک مادر از تبریز. الان بازار تبریز پراز مسافرانی هستند که از اطراف وشهرهای نزدیک و دوره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
همون اول بايد قم رو قرنطينه ميكردي الان ديگه اين حرفا فايده اي نداره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۰:۲۷ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
شهر‌های آلوده به کرونا را ترک نکنید !!! متاسفانه کو گوش شنوا کار از کار گذشته جناب وزیر محترم باید از این به بعد بگید کشور آلوده به کرونا را ترک نکنید .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۰۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
دیگه روغن ریخته چجوری میخواهید جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خیلی وقت پیش باید قم را قرنطینه میکردید. از کدوم فرهنگ حرف میزنید جناب وزیر؟ بستگان ما از قم سرازیر شدن اومدن تهران واسه خرید عید!!!! چرا برای قرنطینه کردن شهر دست دست میکنید؟؟؟ حتما باید یه فاجعه انسانی رخ بده تا موضوع را جدی بگیرید؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
وقتی میبینید مردم گوش نمیدن قرنطینه کنید
آخرین اخبار