بازرسی مستمر از داروخانه‌ها و بازار در شهرستان بناب

ماموران ادارات صمت شبکه بهداشت و درمان با همکاری تعزیرات حکومتی از سطح بازار شهرستان بناب بازرسی و با برخی تخلف‌های صورت گرفته برخورد کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، امروز روسای ادارات صمت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات حکومتی و بازرسان ادارات ذکر شده، بازرسی مشترکی در سطح شهر انجام دادند تا ضمن بررسی قیمت‌ها با هرگونه تخلفات احتمالی برخورد قانونی کنند.

در این بازرسی روسا و بازرسین ادارات، صمت و تعزیرات حکومتی از چندین داروخانه، فروشندگان تجهیزات پزشکی و همچنین مغازه‌های میوه فروشی و میوه‌هایی که برای درمان بیماری کرونا مفید و اثر بخش است بازرسی کرده و با اصنافی که قانون نظام صنفی را به درستی رعایت نکرده بودند (گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، تداخل صنفی و غیره) پرونده صنفی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

خان بابایی رئیس اداره صنعت معدن و تجارت شهرستان بناب در حاشیه  گفت: متاسفانه عده‌ای با سوء استفاده از برخی اخبار سعی بر گران کردن و یا گرانفروشی اجناس مورد نیاز بازار را داشتند و با توجه به اینکه این موضوع برخلاف خواست دولت و مردم است، اداره صمت به عنوان متولی اصلی تنظیم بازار اجازه چنین کاری را به این افراد سود جو نداده و نخواهد داد.

او در خصوص تشدید بازرسی‌های انجام شده در چند روز اخیر در سطح شهرستان بناب گفت: طبق دستورات ابلاغ شده از طرف مقامات کشوری، اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و بازرسان اتحادیه‌ها موظف هستند در سطح شهرستان بازرسی‌های بروز و متعددی داشته باشند و با هر گونه تخلف به خصوص گرانفروشی و کم فروشی برخورد قانونی کنند.

او افزود: خوشبختانه طی بازرسی‌های انجام شده اخیر در سطح شهرستان بناب گرانفروشی و یا کم فروشی خاصی مشاهده نشده است و تنها چند مورد تخلف از قبیل عدم رعایت تاریخ انقضا و درج قیمت کالا‌ها و تداخل صنفی مشاهده گردید که طبق قانون با این برخورد قانونی شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بناب در پایان با تاکید بر اینکه هیچ گونه کمبود اقلام ضروری در سطح شهرستان وجود ندارد و همچنین اقلام مورد نیاز مردم با کاهش چشمگیر قیمت مواجه هستند، گفت: از همشهریان محترم درخواست داریم در صورت مشاهده هر گونه گرانفروشی و یا سایر تخلفات با شماره ۱۳۵ مربوط به تعزیرات حکومتی و یا شماره ۱۲۴ متعلق به اداره صنعت، معدن و تجارت بناب تماس بگیرند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.