تولید قطعات بتنی به دست متخصصان ایرانی

دستگاه تمام اتوماتیک تولید قطعات بتنی به دست متخصصان ایرانی برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ، دستگاه تمام اتوماتیک تولید قطعات بتنی به دست متخصصان ایرانی برای نخستین بار در کشور ساخته شد.

 سیدی طراح و سازنده این دستگاه گفت: این دستگاه قادر است انواع محصولات بتنی نظیر بلوک، جدول و سنگ فرش‌های خیابانی تولید کند.

طراح وسازنده این دستگاه با اشاره به این که در فرایند ساخت از تکنولوژی روز اروپا بهره گرفته شده است، افزود: با توجه به شرایط فعلی کشور و وجود برخی محدودیت‌های ناشی از تحریم، تلاش شده است همه قطعات این دستگاه تمام اتوماتیک در کشور به دست متخصصان ایرانی تولید شود.

سیدی گفت: فن آوری ساخت دستگاه تولید قطعات بتنی تاکنون تنها در انحصار کشور ایتالیا و آلمان بود که جوانان ایرانی با مهندسی معکوس به این فن آوری دست یافته و نام کشورمان را در زمره سه کشور جهان در این حوزه به ثبت رساندند.

او به ارز آوری قابل ملاحظه ساخت این نوع دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: قیمت نمونه‌های خارجی این دستگاه بالغ بر ۴ میلیارد تومان است که ما توانسته ایم با صرف هزینه‌ای کم‌تر ۲۰۰ میلیارد تومان ان را تولید کنیم.

این مبتکر تبریزی افزود: پیشتر صنعتگران این حوزه نیاز خود به دستگاه‌های تولید قطعات بتنی را از کشور‌های ترکیه و چین به صورت واسطه کشور المان و ایتالیا تامین می‌کردند که این امر مشکلاتی، چون کمبود قطعات، خدمات مورد نیاز داشت، اما اکنون این دغدغه‌ها با ساخت همین دستگاه با ظرفیت‌های داخلی قابل رفع است.

سیدی افزود: در حال حاضر این دستگاه از مرحله تست سربلند بیرون آمده و آماده بارگیری و ارایه به مشتری با بهترین تکنولوژی و تمام قطعات ریز و درشت کاملا ایرانی است که می‌توان در بازار خاورمیانه به متقاضیان خارجی یعنی کشور‌های همسایه ارائه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار