ادبیات در هفته ای که گذشت؛

کرونا باعث تغییر زمان نمایشگاه کتاب شد/اهدای ۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ سوخته شده

مهمترین رویدادهای ادبی از تاریخ سوم تا هشتم اسفند را با یک کلیک بخوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهمترین رویدادهای ادبیات در هفته گذشته را در این گزارش مرور کنید.

نمایشگاه کتاب تهران بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‎‌شود

ایوب دهقانکار دبیر شورای سیاست‌گذاری و سخنگوی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: با عنایت به اینکه هدف از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ایجاد فضایی آرام و دلنشین، محیطی فرهنگی برای دوستداران و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی و از سوی دیگر تقویت چرخه اقتصادی نشر کشور است، با لحاظ شرایط فعلی جامعه، شورای سیاست‎گذاری تاریخ ۲۶ فروردین ۹۹ را برای اجرای بهینه نمایشگاه کتاب مناسب ندانست و بر اساس مصوبه شورا زمان برپایی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شد.

اولویت‌های انتخاب و خرید کتاب در سال ۱۳۹۹ ابلاغ شد

اعضای گروه‌های چهارگانه هیأت (گروه دین، گروه علوم اجتماعی و انسانی و دانش عمومی، گروه هنر و ادبیات و گروه کودک و نوجوان) در جلسه هیأت انتخاب و خرید کتاب به بررسی کتاب‌های ارسالی برای تصویب و خرید پرداختند.

محسن جوادی با حضور در این جلسه، ضمن تشکر از تلاش‌های اعضا در بررسی و انتخاب کتاب‌ها، این هیأت را از بخش‌های اصلی معاونت امور فرهنگی دانست که مراجعان بسیاری در طول سال دارد و تدوین سیاست‌های مقتضی با نیاز‌های زمان را راهگشای برخی از ناهمواری‌های مسیر پیش رو دانست.

اهدای ۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌ سوخته شده در اغتشاشات آبان ماه

موسسه خانه کتاب در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تامین منابع جدید برای کتابخانه تفکر، ۵هزار جلد کتاب به ارزش ۱۱۰میلیون تومان به این کتابخانه اهدا کرد.

کتاب‌های اهدایی از سوی مؤسسه خانه کتاب به کتابخانه تفکر در موضوعات کودک و نوجوان، تعلیم و تربیت، کمک درسی، آموزشی و دانشگاهی، علوم اجتماعی، مدیریت و حقوق، دین، فلسفه و روانشناسی، ادبیات، شعر، داستان و تاریخ، پزشکی، مهندسی و کشاورزی و هنر و تربیت بدنی است.

تعطیلی تالار‌های مطالعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی تا پایان هفته

روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان اسناد وکتابخانه ملی، با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد:نظر به توصیه‌های اکید بهداشتی در شرایط کنونی و ضرورت پیشگیری مناسب از خطر ابتلا به بیماری و به منظور صیانت از سلامت آحاد پژوهشگران و دانشجویان عزیز، تمامی تالار‌های مطالعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی تا پایان هفته (۹۸/۱۲/۹) تعطیل می‌شود.

انتشارات مدرسه، رمان پلیسی – اجتماعی منتشر کرد

رمان پلیسی – اجتماعی «هفت دقیقه به شلیک» به قلم مصطفی خرامان در انتشارات مدرسه منتشر و روانه بازار نشر شد.

رمان «هفت دقیقه به شلیک» دو روایت از دو ماجرا است که همزمان با هم پیش می‌روند، اما در طول خواندن داستان با زندگی سه نفر آشنا می‌شوید؛ عماد، دختر خبرنگار و صاحب کیف مردانه.

انتشار کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» برای اولین بار در کانون

کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» یکی از جدیدترین کتاب‌های ماری لوئیز گِی، نویسنده و تصویرگر کانادایی است که برای اولین بار در انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.

کتاب «باز هم سؤالی دارید؟» یکی از جدیدترین کتاب‌های این نویسنده است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده و انتشارات کانون پرورش فکری با رعایت کامل قوانین بین‌المللی نشر (کپی‌رایت) و اجازه رسمی انتشارات Groundwoodbooks از کشور کانادا با ترجمه محبوبه نجف‌خانی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار