کتاب رشد سریع شهرنشینی و کلانشهر‌ها ترجمه شد

کتاب رشد سریع شهرنشینی و کلانشهر‌ها که حاوی تحقیقات انجام شده توسط کمیسیون سه فدراسیون بین‌المللی نقشه‌برداران است به همت دکتر سیروان بهرامی به زبان فارسی ترجمه شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، دکتر سیروان بهرامی، مترجم کتاب رشد سریع شهرنشینی و کلانشهر‌ها گفت: این اثر را با توجه به نقش و اهمیت جمع‌آوری، یکپارچه‌سازی و مدیریت اطلاعات مکانی متقن در رشد سریع شهرنشینی و توسعه کلانشهر‌ها ترجمه کردم.

او افزود: از مهمترین مباحث مطروح شده در این کتاب می توان به رشد سریع شهرنشینی، ظهور کلانشهرها، کاربرد اطلاعات مکانی در مدیریت کلانشهر‌ها و شبکه زیرساخت داده‌های مکانی در بزرگترین شهر‌های جهان اشاره کرد.

بهرامی بیان کرد: امیدوارم این اثر بتواند به عنوان الگویی در زمینه مدیریت شهری مورد استفاده محافل علمی و اجرایی کشور و نیز علاقه مندان به مسائل برنامه ریزی شهری قرار گرفته و راهگشای سلسله مطالعات آینده پیرامون موضوع مدیریت واحد و یک پارچه شهری و اجرای آن در شهر‌های ایران شود.

شهرنشینی، مشکلات نیازمند مدیریت در کلان شهرها، استفاده خلاقانه از ابزار‌های مدیریت اطلاعات مکانی به منظور مدیریت کلان‌شهرها، اداره شهر، تکنیک‌های جمع‌آوری تکنولوژی‌ها، ادغام داده‌ها و مشارکت مستقیم شهروندان از جمله عناوین مطالب ذکر شده در این کتاب است.

دکتر سیروان بهرامی، دانش آموخته رشته شهرسازی و برنامه ریزی شهری، دبیر علمی اولین همایش منطقه‌ای اقتصاد پنهان، دارای ۱۲ عنوان جلد کتاب، بیش از ۶۵ مقاله علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی و ۱۵سال سابقه تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی، همچنین دارای پروانه اشتغال نظام مهندسی، طراحی و نظارت در رشته شهرسازی و نیز فعالیت در مناصب دولتی و اجرایی از جمله مشاور فنی شهردار سنندج، معاون مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری، سرپرست دفتر پدافند غیرعامل استانداری و مدیر کل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کردستان است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.