استارت‌آپی که قبل از وقوع سیل به کمک شهرها آمد

یک شرکت استارت‌آپی موفق شده است پیش از وقوع سیل با ارزیابی به موقع به کمک شهرهای در معرض سیل بیاید.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک استارت آپ هواشناسی کاربردی هوشمند، با استفاده از مدل هواشناسی در حال توسعه خود، اطلاعات آماری گذشته، داده‌های سنجش از دور و اطلاعات جغرافیایی منطقه، ۷۲ ساعت پیش از شروع بارش‌ها اقدام به انتشار اخطاریه و توضیحات و توصیه‌های تکمیلی جهت کاهش ریسک خطرات ناشی از سیلاب و بالا آمدن سطح آب سدها، رودخانه‌ها و آبگرفتگی معابر و علاوه بر آن تولید نقشه‌های گرافیکی و انتشار در شبکه‌های مجازی نمود تا امیدوار باشیم این بار کسی غافلگیر نخواهد شد. این استارت‌آپ همچنین در همکاری با نقشه خوان بلد مناطقی که در آن بارندگی پیش‌بینی می‌شد را بر روی نقشه و راه‌ها مشخص کرده تا از سفر‌ها و تردد‌های ضروری به این مناطق پیشگیری و در صورت لزوم رانندگان را در انتخاب مسیر کم خطر همراه با رعایت موارد لازم یاری کند.

این استارت‌آپ پیش از این نیز در مواردی همچون سیل فروردین ماه در کشور و سیل اخیر سیستان و بلوچستان و همچنین در حال حاضر در مناطق زلزله زده آذربایجان با ارائه خدمات هواشناسی به روند امداد رسانی به آسیب دیدگان این حوادث کمک نموده است.

این شرکت استارت‌آپی متشکل از ۷ نفر با تخصص‌های مختلف هواشناسی، سنجش از دور و GIS، پایگاه داده و فناوری اطلاعات، ۳ سال است که کار خود را با طی کردن مراحل تحقیق و توسعه آغاز کرده است و به عنوان نخستین استارت‌آپ هواشناسی کشور با نگاهی به آن سوی مرز‌ها آماده ارائه انواع سرویس‌های هواشناسی به مشتریان خود است. همچنین موفق به کسب عنوان استارتاپ برتر کشور در بین استارتاپ‌های فضاپایه جشنواره فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در سال ۹۸ شده است.

این شرکت قصد دارد با استفاده از توانایی، تخصص و تجربه اعضای تیم و دیگر ظرفیت‌های داخلی، در مسیر به کارگیری دانش روز دنیا در هواشناسی نوین، بهبود دقت و صحت اطلاعات و پیش‌بینی‌های هواشناسی و همچنین تغییر اساسی در نحوه ارائه اطلاعات به کاربران گام بردارد. همچنان که در گزارش‌ها و پیش‌بینی‌های این تیم در رویداد‌هایی همچون سیل اخیر می‌توان دید، علاوه بر دقت بالا و صحت پیش‌بینی‌ها، هدف این استارت‌آپ تغییر ذائقه کاربران از اطلاعات کلی و استانی به اطلاعات نقطه‌ای و کاربردی است؛ بطوری که در سیل اخیر پیش‌بینی‌های هر شهر مجزا اعلام شد. همچنین بر خلاف گذشته این استارت‌آپ، چه در تولید پیش‌بینی‌ها و چه در ارائه آنها، توجه خاصی به کاربردی بودن دارد، بنابراین ملاحظه می‌شود در سیل اخیر خطر جاری شدن سیل نه با توجه صرف به میزان بارش‌ها، بلکه با ترکیب میزان و نوع بارش و جغرافیای منطقه، محاسبه و برای هر منطقه توضحیات و توصیه‌های تکمیلی نیز با در نظر گرفتن همه شرایط ارائه شده است.


بیشتر بخوانید: تحقق رونق تولید با تکیه بر استارت آپ‌ها


این شرکت استارت‌آپی اکنون در حال توسعه محصولات خود جهت ارائه خدمات کاربردی هواشناسی از تحلیل اطلاعات اقلیمی تا پیش‌بینی کوتاه و بلند مدت و ارائه هشدار و توصیه‌های کاربردی در بخش‌های کشاورزی، هوانوردی، حمل و نقل، صنعت و انرژی، بیمه، گردشگری و عمومی و بهداشت می‌باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.