حمل حدود ۹۶۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۹۵۱ هزار و ۸۷۸ تن کالای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری از طریق بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده است .

حمل حدود ۹۶۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهارایوب کرد  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: ۹۵۱ هزار و ۸۷۸ تن کالای اساسی در ۱۱ ماهه سال جاری از طریق بندر چابهار به سایر نقاط کشور حمل شده است که نسبت به مدت مشابه ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایوب کرد با بیان اینکه بندر چابهار برای صادرات، واردات و ترانزیت کالا‌های تجار و سرمایه گذاران داخلی و خارجی یکی از به صرفه‌ترین مسیر‌ها به شمار می‌رود، اظهار داشت: این مقدار کالا توسط ۳۸ هزار و ۴۸۰ دستگاه ناوگان باری از این بندر مهم و استراتژیک به مقاصد حمل مورد نظر صاحبان کالا حمل شده که از لحاظ تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۷ درصدی داشته است.

او  افزود: شکر، برنج، گندم، جو و ذرت عمده کالا‌های اساسی حمل شده از مبدأ بندر چابهار به سایر نقاط کشور در ۱۱ ماهه سال جاری بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطر نشان کرد: بندر چابهار در مناسبات اقتصادی و سیاسی منطقه از اهمیت بسزایی برخوردار است به طوری که می‌تواند علاوه بر نقش آفرینی در کریدور‌های بین المللی حمل و نقل و ترانزیت، دسترسی کشور‌های آسیای میانه و همسایگان کشورمان را به آب‌های آزاد بین المللی فراهم نماید.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار