هنرمندان صنایع دستی منوجان تسهیلات دریافت می‌کنند

مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان منوجان گفت: به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان در قالب طرح هر روستا یک محصول با همکاری صندوق کارآفرینی امید تسهیلات مالی ارائه می‌شود.

هنرمندان صنایع دستی منوجان تسهیلات دریافت می‌کنندبه گزارش خبر نگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، موسی ابراهیمی، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان منوجان گفت: به هنرمندان که در دوره‌های آموزشی صنایع دستی در رشته‌های خوس بافی، گلابتون دوزی و البسه محلی (دوخت لباس محلی) شرکت کرده اند با همکاری صندوق کارآفرینی امید تسهیلات کم بهره اعطا می‌شود.

او افزود: تاکنون ۶۶ هنرمند صنایع دستی در روستا‌های غدیر بور و بچگان به منظور اجرای این طرح شناسایی شده اند.

ابراهیمی به معرفی یک هنرمند صنایع دستی به عنوان پشتیبان طرح مذکور اشاره کرد و افزود: این هنرمند تولیدات و محصولات صنایع دستی هنرمندان روستا‌های مذکور را جمع آوری و در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی به معرض نمایش و فروش خواهد گذاشت.

او با بیان اینکه شهرستان منوجان دارای ۲۵۰۰ هنرمند و صنعتگر صنایع دستی است، تصریح کرد:حصیربافی، خوس بافی، گلابتون دوزی، البسه محلی (دوخت لباس محلی)، سوزن دوزی و ... از جمله رشته‌های بومی و شاخص صنایع دستی این شهرستان است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار