در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خودکفایی ۹۵ درصدی در ساخت تجهیزات نفتی

اسلامی گفت: در ساخت تجهیزات نفتی از جمله برج ها، رآکتورها، مبدل‌های حرارتی، مخازن ذخیره‌ها و مخازن تحت فشار به خودکفایی ۹۵ درصد رسیدیم.

////مجتبی اسلامی دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در دوران برجام مسیر‌های فروش نفت برملا شد و هم اکنون نمی‌توانیم مانند تحریم‌های گذشته نفت بفروشیم، گفت:  مشکلاتی در فروش نفت به وجود آمده است که اقتصاد را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. 

او بیان کرد: حدود ۲ میلیارد تومان سرمایه‌های سرگردان در کشور داریم که اگر تنها بخشی از آن در حوزه تجهیزات نفتی سرمایه گذاری شود باعث رونق در این کار می‌شود.


بیشتر بخوانید: ایجاد اشتغال با تولید تجهیزات نفتی/نقش کلیدی ایدرو در پیوند وزارت نفت و صنعت


دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران ادامه داد: اگر بتوان به فعالیت بیشتر در تجهیزات نفتی پرداخت قطعا به ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد. هم اکنون نیروهای متخصصی وجود دارند که می توانند در این حوزه فعالیت کنند اما به دلیل اینکه فعالیت در این حوزه کم است دچار ریزش نیرو هستیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه تحریم ها فرصت خوبی برای کشور شده است، گفت: قبل از تحریم ها وابستگی زیادی به کشورهای خارجی داشتیم اما پس از تحریم ها ارتباطاتمان قطع شد که پس از آن نیروها و متخصصان داخلی توان خود را تقویت کردند و توانستیم در ساخت داخل به خودکفایی برسیم.

او با اشاره به اینکه در ساخت تجهیزات نفتی به خودکفایی ۹۵ درصدی دست یافته ایم، بیان کرد: توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی در ساخت برج ها، رآکتورها، مبدل‌های حرارتی، مخازن ذخیره‌ها و مخازن تحت فشار به توفیقات بالایی رسیده است و ما در این بخش به خودکفایی ۹۵ درصدی دست یافته ایم.

دبیر انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران از تلاش تولیدکنندگان در ساخت تجهیزات دوار خبر داد و افزود: در تولید کمپرسور‌ها و توربین‌ها نیز به تولید ۷۰ درصدی داخلی رسیدیم، اما نیاز اندکی به صنایع خارجی در این بخش وجود دارد. در داخلی سازی تجهیزات صنعت نفت در بخش پایین دستی هیچ مشکلی وجود ندارد و اندک مشکلات موجود بیشتر در بخش بالا دستی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار