سریال ددمان با نگاه رسانه ای به میراث فرهنگی، اشتغال و صنعت بوم گردی ، در شبکه اشراق

ددمان عنوان سریالی است که در ۲۰ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در شبکه استانی اشراق تولید شده و کار تدوین این سریال به تازگی به پایان رسیده است.

سریال ددمان با نگاه رسانه ای به میراث فرهنگی، اشتغال و صنعت بوم گردی ، در شبکه اشراقبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،از آنجایی که گردشگری به عنوان یک صنعت در سطح بین‌الملل از جایگاه اقتصادی خوبی برخوداربوده و بوم‌گردی گرایشی نوپا از آن است که اساسش فرهنگ و آداب، سنت‌ها، غذا‌های بومی و محلی و صنایع دستی یک منطقه و موجب درآمد و تولید اشتغال در آن خواهد شد.

هتل سنتی دَدَمان که لولیشن اصلی این سریال است در میدان انقلاب در یکی از قدیمی‌ترین و مرکزی‌ترین نقاط زنجان واقع شده است. این هتل زیبا تنها هتل سنتی استان زنجان می‌باشد و بنای این هتل قدمتی بیش از ۲۰۰ سال دارد که در گذشته‌های دور به عنوان کاروانسرای مسافران بین جاده‌ای استفاده می‌شده است.

داستان این سریال مربوط به جوانی بنام هوشنگ است که بدلیل شکست در سرمایه گذاری به خانه پدری خود که ددمان نام دارد برمی گردد.

وی دریافته است که اشکال جدیدی از فعالیت اقتصادی در حوزه گردشگری علاوه بر سودآوری، در مسیر اشتغال مولد و پویا نیز حرفی برای گفتن دارد.

هوشنگ با مشورت‌های متعدد و با تلاش و کوشش فراوان بر مشکلات زیاد مربوط به تبدیل خانه مسکونی اجدادی به هتل بوم گردی فائق آمده و عامل اشتغال چندین نفر می‌شود که در این راه با دردسر‌هایی روبرو می‌شود که دستمایه این سریال است.

تبلیغ فرهنگ غنی محلی، حمایت از صنایع بومی، استفاده از لوکیشن‌های تبلیغ کننده میراث فرهنگی، مشوق گردشگری و عامل اشتغال در این حوزه، پرداخت غیرمستقیم به صنایع دستی استان مانند صنعت سنتی مسگری، چارق دوزی و ملیله سازی در کنار بهره گیری از هنرمندان باتجربه بومی از دیگر شاخصه‌های این مجموعه طنز تلویزیونی است.

 این سریال فاخر در ۱۵ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای در شبکه اشراق تولید شده و قرار است از بزودی از شبکه اشراق پخش شود.

 عوامل دخیل در این سریال عبارتند از:
نویسنده طرح و تهیه کننده: غلامحسین مهدیون
کارگردان: مجید حسن زاده
مدیر تولید حسین نجفی
تصویربردار: سعید حسنی
بازیگران: محمدولی فروتن، شهپر میثاق فر، صفرعلی کریمی، مینا عبادی و..
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.