اجرای سالانه ۴۰۰ هزار متر مربع عملیات عمرانی در بقاع متبركه فارس

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس گفت: سالانه بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع عملیات عمرانی در سطح موقوفات و بقاع متبرکه فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، الیاس رضایی آیین بزرگداشت روز مهندس و تجلیل از کارشناسان فنی این اداره‌کل، گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک نهاد پویا در حوزه فعالیت‌های اقتصادی و عمرانی است، به نحوی که فعالیت‌ها و پروژه‌های بسیاری در حوزه موقوفات و بقاع متبرکه سالانه در سراسر کشور و از جمله استان پهناور فارس به مدد نیرو‌های متخصص و کارشناسان فنی این سازمان نظارت و راهبری می‌شود.

او افزود: در استان فارس هم‌اکنون تعداد ۳۰ کارشناس فنی فعالیت‌های عمرانی مرتبط را در سطوح مختلف کارشناسی، طراحی و نظارت هدایت می‌کنند و با وجود تجربه، دانش و تخصص این کارشناسان سالانه بیش از ۴۰۰ هزار مترمربع فعالیت عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه سراسر استان انجام می‌شود.

رضایی ادامه داد: احیا، مرمت و توسعه در حوزه موقوفات و مساجد تاریخی، تهیه و تصویب و اجرای طرح‌های جامع امام‌زادگان و بقاع متبرکه و همچنین حضور در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری به نفع موقوفات از جمله زمینه‌ها و فعالیت‌هایی است که توسط کارشناسان فنی اوقاف فارس دنبال می‌شود.

او، پروژه احداث پرورشگاه موقوفه زالی در شهر جدید صدرا را بزرگ‌ترین فعالیت عمرانی اداره‌کل اوقاف فارس در سال‌های اخیر دانست و گفت: هم‌اکنون این پروژه در مرحله طراحی و اخذ و تصویب مجوز‌های لازم است و پیش‌بینی می‌شود این پرورشگاه شبانه‌روزی بزرگ‌ترین و مجهزترین پرورشگاه منطقه خاورمیانه محسوب شود که از محل موقوفه مرحوم حاج خلیل زالی و در اراضی این موقوفه در شهر جدید صدرا احداث می‌شود.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس با اشاره به سایر برنامه‌های عمرانی اوقاف فارس گفت: هم‌اکنون سه پروژه شامل کاروانسرای ایزدخواست مجتمع گردشگری کالا انبار مشیر و مجتمع تجاری تفریحی بازار بزرگ لار آماده بهره‌برداری است و برای سال آینده ۴۰ پروژه آماده شده است که در حوزه‌های پزشکی، کشاورزی، دامپروری و خدماتی گردشگری خواهد بود.

او یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و فعالیت‌های ارزنده مهندسان و کارشناسان فنی این اداره‌کل تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.