ضدعفونی کردن ۱۰ پایانه گیلان

در حال حاضر پایانه مسافربری میدان گیل رشت، پایانه مرزی آستارا و پایانه های بار و مسافر بندرانزلی به صورت کامل ضد عفونی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سبحان الله علیپور سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به مشارکت دانشگاه علوم پزشکی در ضد عفونی کردن پایانه ها، گفت: در حال حاضر پایانه مسافربری میدان گیل رشت، پایانه مرزی آستارا و پایانه‌های بار و مسافر بندرانزلی به صورت کامل ضد عفونی شده است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به منظور جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا در ناوگان مسافربری، گفت: برای جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا از طریق پایانه‌ها و ناوگان حمل و نقل مسافر، آموزش‌های لازم به متصدیان حمل و نقل داده شده است.

علیپور با تاکید بر لزوم رعایت الزامات بهداشتی در طول سفر، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با همکاری تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر و شرکت‌ها و موسسات مسافربری اقدام به ضدعفونی کردن کلیه مکان‌ها و سطوح قابل تماس مسافران می‌کند.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه در حال حاضر پایانه مسافربری میدان گیل رشت به صورت کامل ضد عفونی شده است، عنوان کرد: این کار شامل ضد عفونی کلیه شرکت ها، اتوبوس ها، اماکن اداری و عمومی، سالن‌های انتظار و سرویس‌های بهداشتی می‌شود.

علیپور، ترتیب و تعداد ضد عفونی کردن پایانه‌ها را براساس اولویت بندی دانشگاه علوم پزشکی استان دانست و یادآور شد: کلیه مجتمع‌های بین راهی استان نیز ضد عفونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان گیلان ۱۰ پایانه مسافر شامل هفت پایانه دولتی و سه پایانه خصوصی دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تردد مسافران خارجی از مرز آستارا، روز گذشته پایانه مرزی این شهرستان به صورت کامل ضد عفونی شد. دو پایانه بار و مسافر شهرستان بندرانزلی نیز ضد عفونی شده است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از ارائه خدمات ناوگان حمل و نقل مسافر به مردم خبر داد و گفت: با توجه به عادی نبودن شرایط توصیه می‌شود مردم از سفر‌های غیر ضروری از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی پرهیز کنند.

انتهای پیام/آ

برچسب ها: راهداری ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.