رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت خبر داد؛

انهدام باند ۴ نفره سرقت از منازل شرق تهران

سرهنگ اختیاری از دستگیری ۳ سارق منزل و یک مالخر اموال سرقتی با ۱۲ فقره سرقت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ساعت ۱۰ شب بیست و دوم آذر ماه سال جاری یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۱۰ شهدا خبر از سرقت منزلش داد. پرونده مقدماتی در کلانتری تشکیل و شانزدهم دی ماه برای رسیدگی تخصصی به پایگاه ششم واصل شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی با حضور در پایگاه ششم اظهار داشت، روز سرقت برای انجام کاری منزل را ترک کردم و پس از بازگشت متوجه شدم درب وروردی ساختمان تخریب شده و مقادیری اموال از قبیل طلاجات، وجه نقد و ... به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال توسط سارق یا سارقان از منزلم به سرقت رفته است و به شخص خاصی مظنون نمی‌باشم.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: در گام نخست تحقیقات پلیسی، کارآگاهان برای تحقیقات میدانی به محل سرقت رفته و در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان موفق شدند یکی از سارقان حرفه‌ای و منزل شاکی به نام منصور ۳۱ ساله را شناسایی کنند.

وی عنوان کرد: در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد منصور مدتی است که از زندان آزاد شده و با تشکیل باندی به سرقت منازل در مناطق شرق و جنوب شرق تهران می‌پردازد.

این مقام پلیسی تصریح کرد: با شناسایی مخفیگاه متهم در محدوه شهر ری و اخذ دستور قضائی متهم و هر دو همدستش دستگیر شدند.

سرهنگ اختیاری ابراز داشت: با انتقال متهمان به پایگاه ششم هر سه متهم به جرم ارتکابی اقرار و اظهار داشتند که در زندان با هم آشنا شده ایم و ۴ ماه پیش از روی بی کاری به پیشنهاد منصور تشکیل باند سرقت منزل داده و با تخریب قفل ورودی ساختمان‌هایی که فاقد سکنه بودند اموال با ارزش را سرقت و به شخصی به نام جواد ۵۴ ساله می‌فروختیم.

رئیس پایگاه ششم افزود: در شاخه دیگری از تحیقات پلیسی، مالخر اموال سرقتی دستگیر و در بازرسی از آن محل تعدادی اموال سرقتی نیز کشف شد.

وی افزود: مالخر اموال سرقتی با اعتراف به خرید اموال مسروقه به کارآگاهان گفت، سمساری دارم و بخشی از اموال سرقتی را فروخته ام و تعدادی دیگر در انبار منزلم پنهان کرده ام.

سرهنگ اختیاری با اشاره به اینکه در بازرسی از انبار متهم تعدادی اموال سرقتی نیز کشف شد، گفت: با تلاش کارآگاهان تعداد ۱۲ فقره از محل‌های سرقت شناسائی و مال باختگان برای تشکیل پرونده به شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران معرفی شدند.

وی افزود: متهمان با قرار صادره روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
غیر ممکن کردن ورود سارقین اصلا سخت نیست و در واقع، حاصل یک دو دوتای ساده است. یعنی اینکه سارقین روح نیستند که از دیوار رد بشن بلکه در، بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها، معابری هستند که سارقین از آنها وارد میشوند، پس فقط باید به خاطر بسپاریم که اولا فلزی بودن درب برای سارقین اهمیتی نداره چون فقط قفلهای درب و حفاظ را باز یا تخریب میکنند، پس اصلا به دربهایی که تحت عنوان ضد سرقت فروخته میشن یا حفاظهای آکاردئونی اعتماد نکنید مگر قفل ضد دیلم روی آن نصب باشه که بدون هیچ بهانه ای قابل باز یا تخریب شدن نباشه و در مرحله بعدی بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها معابر دیگر ورود سارقین هستند که اگر حفاظ ضد دیلم مقابل آنها نصب باشه که بدون هیچ بهانه ای قابل تخریب از محل جوش یا فاصله انداختن بین میله ها نباشه، حتی اگر سارقین تا پشت در و ... پنجره ها هم برسند هیچ کاری نمیتونن بکنند
آخرین اخبار